۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۱۹۷
مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا:

جذب جوانان با استعداد در حوزه فرصتی برای جلوگیری از ریزش ها است

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا با بیان اینکه تلاش می شود در پذیرش طلاب جوانانی با استعداد و علاقه مند جذب شوند، گفت: جذب جوانان با استعداد فرصتی برای جلوگیری از ریزش ها در حوزه است.
مدرسه علمیه خواهران

کبری طاهرنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مراحل پذیرش طلاب جدیدالورود همزمان با سراسر کشور به مناسبت سال تحصیلی جدید، بیان داشت: با پذیرش طلاب نو ورود به افراد با استعداد و علاقه مند فرصتی داده می شود که در حوزه ها با تحصیل و سپری کردن مسیر طلبگی بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه در زمینه تعلیم و تربیت افراد نخبه و توانمند برای نقش آفرینی در آینده کشور، افزود: با برگزاری آزمونهای کتبی و مصاحبه حضوری تلاش می شود افرادی که دارای هدف و توانمند هستند پذیرش شوند که با ورود به حوزه جلوی فرصت سوزی ها گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا با اشاره به اینکه برخی طلاب به خاطر سختی دروس و آشنایی نداشتن با فضای حوزه پس از چند ماه انصراف می دهند، خاطرنشان کرد: این اقدام به دیگر جوانان علاقه مند و توانمند که قصد ورود به حوزه را دارند، ظلم است.

وی بیان داشت: با تلاش در راستای انتخاب افراد برتر برای تحصیل در حوزه های علمیه تلاش می شود از جلوی ریزش پس از آغاز سال تحصیلی جلوگیری شود و افرادی که لایق هستند جذب شده تا از فرصتهایی که در اختیارشان قرار داده می شود استفاده کنند.

طاهرنژاد در ادامه با بیان اینکه داشتن هدف امری ضروری برای موفقیت طلاب در مسیر طلبگی است، اظهار داشت: در مدارس علمیه تلاش می شود این هدف پررنگ تر و استعدادهای اولیه طلاب شناسایی و تقویت شود.

وی از ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه نجمیه ازنا خبر داد و خاطرنشن کرد: در این مدرسه با توجه به امکانات آموزشی و فضای فیزیکی در سال تحصیلی جدید 30 طلبه نو ورود پذیرفته می شود.

مدیر مدرسه علمیه نجمیه ازنا عنوان داشت: از این تعداد 15 طلبه به صورت پاره وقت و 15 نفر نیز به صورت حضوری پذیرفته خواهد شد.

تحصیل ۷۰ طلبه در مدرسه علمیه خواهران ازنا

طاهرنژاد یادآور شد: هم اکنون 70 طلبه خواهر در سطح دو حوزوی در مدرسه علمیه خواهران نجمیه ازنا مشغوا تحصیل هستند./9459/302/ب2

ارسال نظرات