۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۹۳۱۸۴
آیت الله نوری همدانی:

خدمت به مردم شریف‌ترین عبادت‌ها است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: خدمت به جامعه از اعمالی است که از شریف ترین عبادت ها شمرده می شود؛ مردم، دولتمردان و مسؤولان نظام تا می توانند باید به مردم خدمت کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان قم اظهار داشت: خدمت به جامعه از اعمالی است که از شریف ترین عبادت ها شمرده می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: در قرآن کریم به آب پر برکت اشاره و عنوان شده که حیات و قوام زندگی به آب وابسته است؛ درباره نور هم آیاتی در این کتاب آسمانی بیان شده که اهمیت این دو مهم را می رساند.

وی ادامه داد: در گذشته تاریکی و ظلمت یک مصیبت بود که الحمدلله این مشکل رفع شده است؛ الان هم این نیرو به قدری مهم شده که اگر یک ساعت برق قطع شود، همه چیز از کار می افتد.

مفسر برجسته قرآن کریم بیان داشت: بزرگترین نعمت، نعمت ولایت است و ما افتخار می کنیم که در این نظام که نظامی ولایی است زندگی می کنیم؛ شما که در این نظام برای تأمین این دو نیروی مهم گام بر می دارید خدمتی برجسته و شایسته انجام می دهید.

وی یکی از امور مهم اهل بیت(ع) را تشکیل حکومت عنوان کرد و گفت: ائمه طاهرین(ع) همیشه در مبارزه با مشرکان و حکومت های طاغوتی بودند و الحمدلله امروز یک حکومت اسلامی تشکیل شده است که در طول تاریخ اسلام بی سابقه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: مسأله حکومت به این گونه است که باید در صدر حکومت پیامبر، امام و یا وصی امام باشد اما از زمان بنی عباس مانع این امر شدند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک بیدارگری که دشمنان اسلام را شکست داد و روز به روز در حال گسترش است؛ مردم، دولتمردان و مسؤولان نظام تا می توانند باید به مردم خدمت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: مسلمانان در برابر مسلمانان حق و حقوقی دارند و نباید به این گونه باشد که یکی دارا و یکی ندار باشد؛ کار شما مدیران خدمت به نظامی است که زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است و اجر و اهمیت بالایی دارد./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات