۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۹۳۱۸۰

آمادگی الازهر و واتیکان برای رویارویی با تروریسم

معاون شیخ الازهر مصر با اشاره به بازدید پاپ فرانسیس از مصر از آمادگی الازهر و واتیکان برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
شیخ الازهر و پاپ

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که زیارت پاپ فرانسیس در پایان هفته جاری یک اتفاق و رویکرد مهم در تاریخ مصر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که این دیدار نشان از هوشیاری و بصیرت مدیران موسسه‌های دینی و درک خطر مشکلات جهان اسلام و وجوب کار مشترک میان رهبران اسلامی و مسیحی برای مبارزه با اندیشه‌های افراطی دارد.

معاون شیخ الازهر مصر با اشاره به ضرورت وحدت ادیان آسمانی برای تمایز میان اندیشه‌های افراط گرایان با تعالیم الهی افزود: جنایت‌های تروریستی تنها در راستای تحقق منافع این گروه‌ها است و هیچ ارتباطی با شریعت آسمانی ندارد.

شومان با بیان آنکه الازهر و واتیکان به دنبال مبارزه با تروریسم جهانی هستند، اظهار داشت: با وجود حوادث تروریستی اخیر در مصر و اصرار بر حضور به موقع پاپ به این معناست که ما توانایی برقراری جوی امن برای تمامی همراهان پاپ فرانسیس را داریم و حوادث تروریستی اخیر تاثیر چندانی در امنیت و ثبات کشور ندارد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت این ادعا که «شیوه آموزشی الازهر تروریسم پرور است» تصریح کرد: الازهر از تمامی این اتهام‌های بی‌اساس مبرّاست. الان نزدیک به 40 هزار دانشجو در الازهر مشغول به تحصیل هستند. بسیاری از مراکز آموزشی جهانی خواستار الگوبرداری از سبک آموزشی الازهر هستند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات