۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۹۳۱۴۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرهنگ ایثار و شهادت ثمربخش و عزت آفرین است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ثمربخش و انسان ساز است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمن بوده و فرهنگی عزت آفرین است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان لرستان که در حسینه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که این کنگره در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

وی بیان کرد: شهدای دانشجو راه و هدف را خوب شناختند و وظیفه خود را خوب تشخیص دادند که در سنگر علم و یا سنگر جبهه جنگ حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدای دانشجو پس از انتخاب هدف و راه، نقش آفرینی بسیار تأثیرگذاری داشتند، افزود: این شهیدان شهیدان عرصه معرفت و بصیرت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دوران امامت و ولایت و دوران ائمه اطهار(ع) را به صورت کلی ترسیم کنیم، می توانیم این دوران را به پنج دوره تقسیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دوره نخست را دوره سکوت و حاکمیت، دوره دوم را دوره قیام و شهادت، مبارزه با حاکمان و دوره سوم را دوره شکوفایی علم و دانش عنوان کرد و گفت: دوره چهارم دوران شکنجه و دیکتاتوری بوده که در زمان امام موسی بن جعفر بوده است و دوره پنجم دوران غیبت است.

حاکمیت امامت و ولایت حاکمیت ارزشها است  

وی با اشاره به اینکه دوره امام موسی بن جعفر(ع) دوره ای مهم و حساس بوده است، خاطرنشان کرد: سیاست های بنی امیه و بنی عباس هر دو در مبارزه با امامت و ولایت یکسان بوده است، چرا که آنها می دانستند حاکمیت امامت و ولایت، حاکمیت ارزشها است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شهدا برای حاکمیت ارزشها جان خود را از دست دادند، افزود: حاکمان بنی امیه و بنی عباس برای از بین بردن حاکمیت امامت و ولایت در جامعه از بین برود، روشهای متعددی را دنبال می کردند.

وی ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه را از اقدامات طاغوتیان عنوان کرد و گفت: آنها به جای معروف منکر را گسترش می دادند که ارزشها را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی از دیگر روشهایی که خلفای طاغوت در زمان ائمه(ع) در پیش می گرفتند را جلوگیری از پیشرفتهای علمی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم جلوی نشر احادیث را گرفتند و در زمان امام موسی بن جعفر(ع) حوزه های علمیه را که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) تأسیس کردند را از بین بردند.

سیاست های ائمه در برابر طاغوتیان برای جامعه امروز الگو است

وی با بیان اینکه از بین بردن روح جهاد، انقلابی، قیام و شهادت در جامعه از دیگر اقدامات طاغوتیان بوده است، اظهار داشت: ائمه(ع) در مقابل، روشها و سیاستهایی در پیش گرفتند که برای امروز جامعه ما اسوه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نخستین روشی که امام موسی بن جعفر در پیش گرفت ایجاد آگاهی و بصیرت در جامعه بود، گفت: ایشان آیات بصیرتی را در سخنان خویش بیان می کردند.

وی راه امروز را قیام و شهادت و راه انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: مسیر مسیر انقلابی است و روحیه انقلابی حلال مشکلات است، در زمانی که دشمنان خود را بسیج کردند که با استفاده از همه شیوه ها برای ضربه به کشور و انقلاب در پیش می گیرند، راه مقابله روحیه انقلابی، جهاد و شهادت است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دشمنان از جنگ اقتصادی، فرهنگی، جنگ سیاسی و نظامی که به تعبیر خودشان همه گزینه ها را روی میز دارند، گفت: با روحیه انقلابی و مدیریت، شجاعت و شهامت در برابر دشمنان پیروز میدان هستیم.

تحریم با روحیه انقلابی قابل شکست است

وی با بیان اینکه افرادی که مایل به تعامل با آمریکا هستند، نمی توانند در برابر تهدیدها و و تحریمها مقابله کنند، اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت درس اول از زندگی امام موسی بن جعفر(ع) است و برای مقابله با تحریمها نیازمند دولت و مدیران انقلابی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه خاطرنشان کرد: مدیران انقلابی باید در عرصه تولید و اشتغال ورود پیدا کنند و با تکیه بر توان داخلی رشد اقتصادی را در پیش بگیرند.

وی جامعه را نیازمند وجود مدیران، مسؤولان، روحانیت، عالمان و دانشجویان شجاع دانست که در برابر تحریمها و توطئه های دشمن عقب نشینی نکنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام موسی بن جعفر(ع) دومین سیاستی که دنبال کرد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت انسان ساز، ثمربخش و عزت آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای ترویج ارزشها و مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان و تربیت نسلی مؤمن و انقلابی باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تبیین و ترویج یابد./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات