۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۹۳۱۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

برنامه ریزی فکری و مبارزه با عقاید انحرافی از مهم ترین روش های امام کاظم بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام موسی کاظم(ع) همان راه و روش پدرش حضرت امام صادق(ع) را بر محور برنامه ریزی فکری و آگاهی عقیدتی و مبارزه با عقاید انحرافی ادامه داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در جمع فعالان قرآنی اردبیل در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) همان راه و روش پدرش حضرت امام صادق(ع) را بر محور برنامه ریزی فکری و آگاهی عقیدتی و مبارزه با عقاید انحرافی ادامه داد.

وی با اشاره به مخالفت های حاکمان عباسی نسبت به فعالیت های دانشمندانانه و علمی و عملی حضرت امام موسی کاظم(ع)، افزود: به همین دلیل با شیفتگان مکتبش با شدت و‌ فشار و شکنجه برخورد کردند و شاگردانشان از خطرهایی که تهدیدشان می کرد تا مرگ خلیفه عباسی در آن زمان خودداری کردند.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) وارث علوم و دانش های پدر و دارای فضل و کمال او بود، وی در پرتو عفو و گذشت و بردباری فوق العاده که در رفتار با مردم زمان از خود نشان داد، لقب کاظم یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام این حدیث از امام موسی کاظم(ع) درباره حاکمان غاصب زمانش مبنی بر اینکه هر کس بقای آنان را دوست داشته باشد از آنان است و هر کس از آنان نباشد وارد آتش گردد، که بدین وسیله آن حضرت، خشم و نارضایتی خود را از حکومت هارون به صورت مکرر ابراز می کرد و همکاری را با آن حاکمان آن حکومت حرام می دانست.

حجت‌ الاسلام ستوده با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) عابدترین، فقیه ترین، سخی ترین و کریم ترین مردم زمان خود بود، تصریح کرد: هرگاه دو سوم از شب می گذشت نمازهای نافله را به جا می آورد و تا سپیدی صبح به نماز خواندن ادامه می داد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) بر عموم عاشقان و شیفتگان آن امام همام، بیان کرد: آن حضرت، سال های متمادی در زندان به سر برده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: سندی بن شاهک به دستور هارون الرشید، سمی را در غذای آن حضرت ریخته و امام موسی کاظم(ع) از آن غذا تناول کردند و اثر همین سم سبب شهادت این امام بزرگوار شد./937/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات