۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۱۳۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت ترویج، تبلیغ و اجرای فرهنگ وقف در جامعه

حجت الاسلام عادل ترویج، تبلیغ و اجرای فرهنگ وقف در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: نباید از اثرات وقف در جامعه غفلت ورزید.
حجت الاسلام غلامرضا عادل حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت وقف در اسلام، گفت: وقف در فرهنگ اسلام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و واقفان در نزد خداوند متعال از جایگاه نیکویی بهره مند می شوند.

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات وقف در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: کسی که با نیت خالص و خداپسندانه از مال خود می‌گذرد و آن را در راه خداوند و خدمت به مردم وقف می‌کند نزد خداوند از عزت و تقرب زیادی برخوردار می‌شود و پاداشی عظیم را از او دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: از آن جایی که وقف یک سنت حسنه بوده و واقف در نزد خداوند متعال منزلتی بسیار بالا دارد، ضرورت دارد برای آگاهی و بصیرت مردم به ویژه نسل جوان با این سنت نیکو در جامعه در جهت ترویج و تبلیغ آن کوشید و از اثرات آن غفلت نورزید.

وی در ادامه با بیان اینکه وقف هم مانند سایر امور حکمی دارای احکام اولیه و ثانویه است، تأکید کرد: هر موضوعی که در فرهنگ اسلام به آن تأکید و توجه شده است، دارای احکام است که باید این احکام همواره مورد دقت قرار بگیرد، امور مربوط به وقف و موقوفات هم از جمله مسائلی است که دارای احکامی است که ضرورت دارد واقفین به آن آشنا باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه با اشاره به یک نکته درباره احکام وقف و موقوفات، تصریح کرد: وقف کننده باید عاقل و بالغ و دارای قصد و اختیار باشد و به طور شرعی حق تصرف در اموال خود را داشته باشد، بنابراین انسان سفیه یا بدهکاری که حاکم شرع او را ار تصرف در اموالش منع کرده است اگر چیزی از اموال خود را وقف کند صحیح نیست.

وی در پایان گفت: مسؤولان و متولیان امور مربوط به وقف و اوقاف وظیفه دارند تا جایی که امکان دارد مردم را با این سنت نیکو و حسنه آشنا کنند و هر چه بیشتر آنها را به این امر خداپسندانه تشویق و ترغیب نمایند چون وقف از اموری است که می‌تواند در قیامت دست انسان را بگیرد و نجات بخش او از آتش دوزخ باشد./۸۷۳/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات