۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۹۳۱۰۹
حجت الاسلام اقبالی:

خط مبارزاتی امام کاظم در زندان هم متوقف نشد

مدیر مدرسه علمیه علوی قم پیروی از ولایت را از افتخارات شیعه دانست و جریان نفاق را مهم‌ترین دشمن جامعه اسلامی خواند.
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حجت الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد: خطی که اهل بیت(ع) دنبال می کردند، اجرای اسلام و پیاده کردن احکام دین بود و اگر زمینه فراهم می شد برای ایجاد حکومت دینی و مبارزه با موانع و مشکلاتی که در مسیر حاکمیت اسلام وجود داشت، به مبارزه با ظلم و زمینه سازی برای اجرای احکام دین می پرداختند.

وی افزود: خوی انسان هایی که با دین و دیانت مخالف بوده و برخلاف مسیر فطرت حرکت می کردند تا اجازه ندهند نام دین، اسلام و خدا حاکم شود سبب شد تا شدیدترین موانع را در مسیر مبارزان و مجاهدان در راه اسلام قرار دهند و مانع حاکمیت الهی در جامعه شوند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم تصریح کرد: غاصبان ولایت تلاش می کردند تا در برابر اهل بیت(ع) بایستند و مانع فعالیت آنها شوند.

وی بزرگ ترین خطر اسلام را جریان نفاق دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در جامعه اسلامی به وجود آمد رخنه جریان نفاق بود و اگر در زمان پیامبر(ص) دیده می شود که دو جبهه ایمان و کفر در برابر هم ایستاده اند، پرچم ها و شعارهای این دو جبهه مشخص است اما مشکل از آنجا شروع شد که عده ای با شعار دین و با نام اسلام به حکومت رسیدند.

حجت الاسلام اقبالی اضافه کرد: این افراد خودشان نماز جماعت برپا می کردند و در برهه ای نیز خود را منسوب به پیامبر اسلام(ص) می کردند که این رویه در حاکمان بنی عباس به وضوح دیده می شد و دنبال این بودند تا با نام اسلام، خط مبارزاتی اهل بیت(ع) را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه اسلامی همواره وجود داشته بحث بی بصیرتی است؛ عاملی که سبب شد تا افراد به ظواهر توجه کنند و تشخیص حق از باطل برای شان مشکل شود و همین موضوع موجب شد تا در جنگ صفین و زمانی که قرآن ها بالای نیزه رفت، حکمیت بر امام علی(ع) تحمیل شود.

وی معرفت امام را مهم‌ترین عامل برون رفت از مشکلات جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: معرفت و شناخت امام زمان گوهری است که موجب حرکت جامعه در صراط مستقیم الهی می شود و این معرفت و شناخت از طریق معرفت به جایگاه و هدف امام معصوم(ع) به دست می آید.

حجت الاسلام اقبالی ادامه داد: عدم بصیرت در جامعه باعث شده است که همواره جبهه نفاق که با رنگ و بوی اسلامی وارد میدان می شود، با انواع ابزارهای تهدیدی و تطمیعی افراد مختلفی را به دور خود جمع کند اما مسیر حق که خط روشن الهی است یاران اندکی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ابراز کرد: امام موسی کاظم(ع) به عنوان بزرگ ترین مانع در برابر ظلم و ستم بنی عباس، توسط هارون الرشید به زندان افکنده شد و بدترین شکنجه ها در حق آن امام بزرگوار انجام شد تا از یک طرف امام را از دسترس مردم دور کنند و از سوی دیگر جریان ارتباط امام و امت را قطع کنند اما غافل از این نکته بودند که این رابطه اعتقادی، الهی و عاطفی هیچگاه قطع نشد و حتی تأثیرگذاری امام در زندان نیز باعث هدایت زندانیان و افراد مختلف شد.

وی با اشاره به سیر مبارزاتی امام کاظم(ع) در زمان حبس تصریح کرد: امام کاظم(ع) خط مبارزاتی خود علیه ظلم و ستم را در زندان نیز ادامه دادند و این حرکت ظلم ستیز هرگز دچار مشکل نشد و تربیت یاران مخلص جبهه حق در زندان نیز انجام می شد.

حجت الاسلام اقبالی خاطرنشان کرد: شیعه در طول تاریخ از امامان خود یاد گرفته است که گاهی برای مبارزه با ظلم و نفاق و دفاع از جریان حق باید از ابزار خطابه و سخنرانی و گاهی از ابزار دعا  استفاده کرد و گاهی با قیام علنی و برخی موارد با جهاد علمی به مقابله با دشمن برخاست.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: دشمن به دنبال خاموشی خط ولایت بوده است اما این خط هرگز خاموش نمی شود و تا قیامت دنبال می شود و تمام برکات جامعه شیعی به دلیل وجود خط ولایت است و این ولایت مداری از افتخارات شیعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ادامه مسیر اهل بیت(ع) در مسیر ولایت فقیه دنبال می شود و اگر می بینیم افرادی با ولایت فقیه مشکل دارند، به دلیل عدم شناخت و معرفت آنها نسبت به امام است و اگر ما می خواهیم جامعه شیعه مترقی باشد و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کند باید حامی ولایت فقیه باشیم و بدانیم که خط ولایت تمام شدنی نیست و تا انتهای تاریخ ادامه دارد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات