۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۹۳۰۹۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مردم قم با تشکیل پرونده سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که برای نخستین بار در شهر مقدس قم برای مردم پرونده سلامت تشکیل شد، گفت: در حال حاضر برای حدود یک سوم جمعیت پرونده سلامت تشکیل شده و مردم با مراجعه می توانند وضعیت سلامتی خود را به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دهند.
ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی وسبحانی با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت گفت: هدف از هفته سلامت توجه و بازنگری کارها و رسالت های کشور در راستای تحقق سلامتی برای مردم است.

وی افزود: در این دوره طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شد که برکات بسیاری را داشته اما هنوز راه های و برنامه های بسیاری مانده که باید اجرایی شود، طرح تحول با چند هدف عمده پیگیری شد، یکی مسأله تکریم مردم در زمان مراجعه به مراکز  درمان بود و وقتی مراجعه می کردند پزشک و پرستار کامل در دسترس نبود.

ایرانی خواه با بیان این که هدف دوم اجرای طرح تحول سلامت برداشتن هزینه های کمر شکن است، اظهار داشت: بسیاری از مردم توانایی پرداخت هزینه های را نداشتند و چه بسا از درمان بیماری های صعب الاعلاج صرف نظر می کردند.

وی ادامه داد: بحث سوم که محور طرح تحول قرار گرفت مسأله ترویج زایمان بود، از این رو کلیه خدمات زایمان طبیعی به صورت رایگان به مردم عرضه شد؛ تحول در برنامه بهداشت از دیگر برنامه های مهم و زیرساختی بود که خوشبختانه محقق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که برای نخستین بار در شهر مقدس قم برای مردم پرونده سلامت تشکیل شد، ابراز داشت: در حال حاضر برای حدود یک سوم جمعیت پرونده سلامت تشکیل شده و با مراجعه می توانند وضعیت سلامتی خود را به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دهند.

وی عنوان کرد: مشکلاتی در خلال راه طرح تحول از جمله مسائل اقتصادی و کمبود اعتبار پیش آمد، با وجود این که تبیین شده بود چقدر هزینه و اعتبار نیاز است بازهم مشکلاتی پدید آمد و مقداری هم مربوط به کم لطفی سازمان های بیمه بود اما با برنامه ریزی اجازه داده نشد که ذره ای در روند کار ایجاد شود.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: زیرساخت های درمانی قم بسیار اسفناک بود، هزار و 200 تخت بیمارستانی در بخش دولتی داریم  که غالب آن ها فرسوده هستند؛ در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفت و در طول این مدت بنا شد 800 تخت به تخت های استان اضافه شود که از این تعداد 350 تخت در بیمارستان فرقانی محقق شد.

وی اضافه کرد: ان شاء الله تا چند ماه آینده 400 تخت بیمارستانی از قالب حداقل دو بیمارستان مجهز در خدمت مردم قم قرار می گیرد، این غیر از بیمارستان هزار تخت خوابی است که توسط بخش خصوصی پیگیری می شود و مراحل اولیه ساخت آن آغاز شده است، ساخت این بیمارستان مجهز حدود سه سال طول می کشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات