۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۰۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تبیین کرد؛

بررسی تاریخی وضعیت شیعیان در دوران امام کاظم/ امام هفتم؛ اسوه مقاومت و پایداری

استاد حوزه علمیه امام کاظم(ع) را اسوه مقاومت و پایداری برای همه اعصار بشریت دانست و بصیرت را سلاح پیروزی اسلام راستین بر دشمنان خواند.
رضوی مهر حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت ایام سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد: دوران امام این امام بزرگوار دورانی بسیار سخت و دشوار برای امت اسلام بوده است که می توان از آن به عنوان دوره ای مشابه دوران غیبت کنونی نام برد.

وی افزود: در آن دوران از طرفی شیعیان به وجود امام زمان خود علم داشتند و از سویی از دسترسی آسان به امام توسط دشمن منع شده بودند اما تدبیر امور امت اسلام هرگز لحظه ای از دید امام کاظم(ع) مورد غفلت قرار نگرفت.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: اگر نگاه عمیقی به آن دوره از تاریخ بیندازیم متوجه می شویم که شیعیان از راه مکاتبه و فرستادن سفرای قابل اطمینان به محل حبس امام عصر خود، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و احکام شرعی را از ایشان می پرسیدند و امام نیز با بیان احکام و مسائل دیگر، در انسجام و وحدت و هدایت مردم به صراط مستقیم الهی تلاش می کردند.

وی با اشاره به تحرک دشمنان برای مقابله با اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) که تکلیف و مأموریت رهبری امت را برعهده داشتند لحظه ای از این مأموریت خود دست برنداشتند و حتی در زمانی که تحت شکنجه و زندان و تهدید بودند این وظیفه را انجام می دادند اما دشمنان به دنبال این بودند تا مکتب الهام بخش الهی را از بین ببرند و امامت را به خلافت و سپس به سلطنت تبدیل کنند و به گم کردن قبله، انهدام قرآن و از بین بردن پیام ولی خدا دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تأکید کرد: از سوی دیگر اهل بیت نیز با نثار خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری کردند و پیام وحیانی پیامبر را حتی در سخت ترین شرایط تهدید و محاصره ها حفظ کردند و هرگز در راه مبارزه از پای ننشستند.

وی اضافه کرد: امام کاظم(ع) به عنوان بزرگ ترین اسوه مقاومت و پایداری برای همه اعصار بشریت است و ایشان الگوی تمام عیاری به عنوان عبد الهی هستند و از لحاظ صبر و شکیبایی زبانزد خاص و عام بودند و بارش های رحمانی از گفتار، کردار و مواضع ایشان مشهود بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعه افتخار می کند که امامش 14 سال در تبعید و زندان و شکنجه بود اما مسؤولیت هدایت جامعه را بر زمین نگذاشت و به نحو احسن این رهبری را انجام داد و امروز نیز امت اسلام با درس گرفتن از ایشان در زندان های بحرین، سیاه چال های عربستان یا زندان های بدون نشان آمریکا به مقاومت می پردازند چون به پیروزی ایمان دارند و در این راه استقامت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) پیروزی خون بر شمشیر را به عنوان یک اصل مشخص می کند و با فرهنگ مقاومت و استقامت، بر ظالمان پیروز می شود و باید دانست که راه اسلام تنها با این استقامت ها باقی می ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید بصیرت را به عنوان اکسیری برای مقابله با دشمن به کار ببرد و در مقابله با استکبار، صهیونیزم و ارتجاع تکفیر که می خواهند اسلام را در زندان بزرگ حصر اندیشه ای قرار دهند و مانع رشد اسلام و حاکمیت قرآن بر جهان شوند، با سلاح بصیرت به پیروزی برسد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات