۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۰۷۶
آیت الله نوری همدانی:

ملت ایران همه جان فدای رهبری هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جهاد و شهادت راه سید الشهدا(ع) است و برای رسیدن به پیروزی جز پیمودن این راه، راه دیگری وجود ندارد،اظهار داشت: امروز اگر رهبر معظم انقلاب کوچکترین اشاره ای کنند، همه ملت جان خود را فدا می کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم با تبیین حدیثی از امام صادق(ع) درباره شهدا و شهادت، گفت: مسأله شهادت و جهاد موضوع بسیار مهمی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: علمای بزرگ ما در یک رشته کار نمی کردند و در کل ابعادی که در علم و فقاهت تأثیر گذار است، در آن حضور داشتند؛ جهاد یکی از این ابعاد است که همه علما در این زمینه فعالیت کرده اند.

وی با بیان این که علما همیشه باید در زمینه علم و جهاد کوشا باشند، گفت: علمای شیعه ما مرزبانان و مرزداران دین هستند؛ مرزبانی یک امر مهم برای جلوگیری از نفوذ دشمن به سرزمین اسلام است؛ پاسداران عزیز در مرزهای آبی، خاکی و هوایی مواظب هستند که دشمنان به کشور نفوذ نکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: یک مرز دیگر وجود دارد که آن را فقط علما می شناسند و اجازه نمی دهند که دشمنان از راه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفوذ کنند؛ علمای شیعه مرزدارانی هستند که در مقابل شیطان و لشگریان شیطان در آن طرف مرز ایستاده اند.

وی ادامه داد: کسانی از علما که خودشان را برای این کار مهیا کرده اند، فضیلت این ها بیش از کسانی است که از ابدان دفاع می کنند؛ علمایی که با تقوا و شجاعت از ادیان دفاع می کنند اجر و فضیلت آن ها بیشتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: جمعیت شهدای اقشار روحانی از همه قشرها بالاتر است؛ این افتخار حوزه و روحانیت در عصر حاضر است و هنوز هم این راه باز است و برای رسیدن به عزتمندی جز این راه وجود ندارد.

وی بیان داشت: نگهداری و عزت دین در گرو جهاد است و هر ملتی که جهاد را کنار بگذارد، به ذلت خواهد افتاد؛ من به مجاهدان در کشورهای منطقه که درگیر مبارزه هستند می گویم تا زمانی که چند تن از علما جان خود را فدا نکنند، پیروز نخواهند شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: جهاد و شهادت راه سید الشهدا(ع) و امروز برای رسیدن به پیروزی جز پیمودن این راه، راه دیگری وجود ندارد؛ امروز اگر رهبر معظم انقلاب کوچکترین اشاره ای کنند، همه ملت جان خود را فدا می کنند.

گفتنی است پدر نخستین روحانی شهید مدافع حرم، شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری در بخشی از این دیدار شعری در وصف فرزند شهید خود قرائت کرد.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی از کتاب «بی آشیان» با موضوع زندگی نامه شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری که به قلم پدر شهید نوشته شده است، رونمایی کرد./840/ 202/ص

ارسال نظرات