۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۳۰۷۲
امام جمعه شهرضا:

توسعه اخلاق مهمترین شعار دولت نبوی است

امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین شعار دولت نبوی توسعه اخلاق است، قرآن کریم هم هدف از بعثت پیامبر(ص) را تکمیل مکارم اخلاق بیان کرده است.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز مبعث پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: مهمترین شعار دولت نبوی توسعه اخلاق است، قرآن کریم هم هدف از بعثت پیامبر(ص) را تکمیل مکارم اخلاق بیان کرده است، حال با توجه به ارزش و اهمیت اخلاق در سنت و روش پیامبر(ص) و دین اسلام، باید ببینیم اخلاق تا چه اندازه در جامعه ما جاری می‌شود.

وی اظهار کرد: انسان در بین موجودات عالم هستی بیشترین ارزش و اهمیت را دارد و تنها موجودی است که قابلیت رسیدن به کمال را دارد، به همین دلیل خداوند 124 هزار پیغمبر را برای هدایت او فرستاده که حضرت محمد(ص) از همه آنها باعظمت‌تر و دینی که به وسیله آن حضرت آورده شد نیز از همه ادیان الهی کاملتر است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه اگر کسی خودش را کمتر از همه بداند خداوند به او ترفیع درجه می‌دهد، اظهار داشت: انسان باید در امور مالی، معنوی و اخلاقی خود حسابرسی انجام دهد.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: در دین اسلام مهمترین پایگاه اجتماعی مسجد است، همه امور جامعه مسلمانان در این محل سازماندهی می‌شده و در دوران ما هم انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و این محل همواره پایگاه اصلی انقلاب بوده است.

وی گفت: مسجد پایگاهی بوده است که وحدت را در بین مسلمان ایجاد می‌کرده است، زیرا منش و سیره پیامبر(ص) نیز بر اساس ایجاد وحدت و از بین بردن کدورتها بوده است، ایشان بعد از ورود به مدینه جنگ بین قبایل را خاتمه دادند و مسجدی را ساختند که پایگاه اجتماع و وحدت مسلمانان بود؛ منافقان هم وقتی خواستند به اسلام ضربه بزنند مسجد ضرار را ساختند که پایگاه تفرقه بود اما پیامبر(ص) دستور دادند که آن مسجد را خراب کنند.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ایام دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، بیان کرد: در زمان انتخابات نیز آنچه بیش از همه مهم و تأثیرگذار است، توجه به دستورات دین و رعایت اخلاق نبوی است.

حجت الاسلام الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت اجتناب نامزدهای انتخاباتی از تخریب دیگر رقیبان خود، گفت: همه نامزدهای انتخاباتی و افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند باید نظر این مرجع قانونی را پذیرفته و تابع قانون باشند، زیرا طبق فرموده امام راحل(ره) نظر شورای نگهبان میزان و ملاک سنجش است.

وی اضافه کرد: افرادی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مورد تأیید هیأتهای نظارت بر انتخابات قرار گرفته‌اند باید با بررسی برنامه‌ها و توانمندیهای یکدیگر اجازه دهند افرادی که توانایی بیشتر و برنامه بهتری دارند در صحنه رقابتهای انتخاباتی باقی بمانند، افرادی هم که در صحنه باقی می‌مانند باید از برنامه‌های دیگران استفاده کنند تا به این طریق خدمات بهتری به مردم ارائه شود./۸۶۸/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات