۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۰۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعلام مبنای عمل در سپاه از زبان سردار کریمیان، اتصال پیاده راه موزه قاجار و مقبره الشعرا و تمدید مهلت ارسال طرح ها به جشنواره ایده های برتر تبریز ۲۰۱۸ از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه هریس با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه سازمانی فراجناحی بوده و ملاک اقدام و عمل آن پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای روشنگری و هدایت موثر بدون جانبداری جناحی و حزبی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 150 قانون اساسی سپاه مولود انقلاب است و در همه عرصه های نظامی، امنیتی، فرهنگی و شناختی که کیان نظام و انقلاب در هر زمان یا مکان در خطر باشد با قاطعیت در میدان حضور می یابد و تا آخرین توان خود از آن دفاع می کند.

سردار کریمیان: اکنون همه تلاش دشمنان برای تشکیل گروه های لیبرال سکولار (سازشکار ) در بدنه نظام است که این نقشه خطرناک آفت روحیه انقلابی گری و اقدام جهادی است. در زمان کنونی عامل اصلی نارضایتی مردم مدیریت اشتباه و فرافکنی برخی از مسئولان نظام است چرا که آرمان های انقلاب اسلامی از لحاظ محتوا هیچ مشکلی ندارد.

گفتنی است، در پایان این همایش  از زحمت های چندین ساله براتعلی ممی پور در دوران تصدی فرماندهی بسیج سپاه هریس تقدیر شد و حمید محمدی به عنوان فرمانده جدید ناحیه سپاه این شهرستان معرفی شد.

ایجاد یک محور فرهنگی در تبریز با اتصال پیاده راه موزه قاجار و مقبره الشعرا
صادق نجفی، شهردار تبریز از ایجاد یک محور فرهنگی در شمال این شهر با اتصال پیاده راه موزه قاجار به مجموعه تاریخی مقبره الشعرا خبر داد و با بیان اینکه این دو طرح به موازات هم و با سرعت مناسب پیگیری می‌شود، افزود: در آینده‌ای نزدیک و پس از اتمام طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، این پیاده‌راه با اجرای فضاسازی‌های لازم به یکی از بخش‌‌های جذاب شهر تبدیل می شود.

وی 'پنجره واحد شهری' را زمینه‌ساز چابک‌سازی سیستم اداری و توسعه خدمتگزاری دانست و یادآوری کرد: این طرح پیش‌نیاز مهم مدیریت واحد شهری بوده و باید اجرای آن سرعت یابد. تبریز پس از تهران، دومین شهر پایلوت در ایجاد این پنجره است، این طرح به عنوان آرمان مهم مدیریت و خدمتگزاری، نیازمند نقش هماهنگ‌کننده پنجره واحد شهری، در مباحث اجرایی و خدماتی شهر است.

نجفی گفت: با اجرای این شبکه، شبکه‌های خدمات‌رسان از قبیل برق، گاز، آب و خطوط ارتباطی با درک و سازگاری بیشتری برنامه‌های اجرایی شهر را پشتیبانی می کند، چابک‌سازی سیستم اداری، تنها با تکیه بر فناوری‌های اطلاعاتی ممکن بوده و به همین منظور جهت‌گیری باید طوری باشد که پرونده‌های اجرایی شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و با استفاده از رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی امکان‌پذیر شود.

تمدید مهلت ارسال طرح ها به جشنواره ایده های برتر تبریز 2018
کامران رحمتی، دبیر راهبردی جشنواره ایده های برتر تبریز ٢٠١٨ از تمدید مهلت ارسال طرح های شرکت کنندگان به این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: به دلیل استقبال چشمگیر از جشنواره و همچنین به دلیل تقارن زمان برگزاری جشنواره با انتخابات، فراخوان جشنواره تا ١٥ تیر سال جاری ادامه می یابد.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور انسجام بخشی به ایده های خلاقانه و بهره مندی از فکر و خلاقیت های شهروندان در حوزه های مختلف مدیریت شهری، در سطح ملی برگزار می شود. میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع از مهمترین ملاک‌های داوری در این جشنواره است.

رحمتی ادامه داد: اختراعات برگزیده به‌ عنوان اختراع سطح سه انتخاب و معرفی می‌شود و مخترعان می‌توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به‌منظور تبدیل اختراع به محصولی تجاری و در نهایت ایجاد شرکت دانش‌بنیان برخوردار شوند.

وی یادآوری کرد: دبیرخانه تبریز 2018، در نظر دارد تمامی افرادی که در ارتباط با موضوع طرح یا ایده ای دارند در قالب این جشنواره ارایه و پس از داوری، ایده های برتر و کاربردی انتخاب و توسط شهرداری تبریز اجرایی شود.شهروندان می توانند از طریق وب سایت نمایشگاه idea2018.tabriz.ir، ایده ها و دستاوردهای علمی فرهنگی خود را در دو بخش ایده ها و اختراعات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است، جشنواره ایده های برتر تبریز 2018 روز سه شنبه ١٨ مرداد سال جاری افتتاح می شود و مردم می توانند از ساعت 9 صبح تا 7 عصر روزهای ١٨ تا ٢٠ مرداد از این نمایشگاه در محل پارک ایل گلی تبریز بازدید کنند.

اقتدار نظام اسلامی مرهون شکست ناپذیری سپاه پاسداران است
سپاه عاشورا در بیانیه ای به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرده است: بصیرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سپاه نشان از تدبیری داشت که دوم اردیبهشت سال 1358 تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) را مهندسی کردند و ژرف نگری ایشان در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ کیان میهن اسلامی با اتکال به عنایات حضرت حق و همراهی مردم فهیم، یکپارچگی را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

این بیانیه می افزاید: بصیرت زعیم عالیقدر در گذر از بحران ها، فتنه ها و عرصه های ایثار و شهادت، باعث خلق صحنه هایی سراسر نغز از شور و شعور در تاریخ انقلاب اسلامی شد. آنچه پیداست اقتدار نظام اسلامی در اوج قلل افتخار میادنی جهان است و اینها مرهون حضور شکست ناپذیر پاسداران در کنار ملت غیور و قهرمان در مقابله با معاندین و استکبار جهانی است که به کرات در برگ برگ تاریخ این مرز و بوم نقش بسته است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبعیت از فرامین فرماندهی کل قوا و با بهره گیری از تجربه 38 ساله در عرصه های جهاد علمی، نظامی، سازندگی و فرهنگی آمده جان فشانی در مقابل تهدیدات دشمنان تا بن دندان مسلح است./935/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات