۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۹۳۰۶۴
رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

آقای احمدی‌نژاد مانع سوء استفاده ضد انقلاب شوید

رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد با تمکین رای شورای نگهبان خود را سرباز رهبری معرفی کند تا راه سوء استفاده عوامل ضد انقلابی داخلی و خارجی گرفته شود.
حجت الاسلام امیری فر

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به واکنش‌های اخیر آقای احمدی‌نژاد در زمینه موضوعات مختلف و بحث انتخابات و تناقض سخن ایشان با عملکردشان، گفت: ولایت مطلقه فقیه ناشی از اعتقادات ما و ثمره تلاشهای امام راحل در نجف است؛ بنابراین افرادی که خود را ولایی می دانند باید در عمل هم به آن پایبند باشند.

وی افزود: هر شخصی که با مبانی ولایت فقیه زاویه پیدا کند و نصایح ولی زمان خود را نپذیرد و علیه ولی اقدامی انجام دهد؛ ولو این که مدعی تبیین گفتمان امام راحل باشد این شخص در میان ملت مطرود شده و به تاریخ خواهد پیوست.

حجت‌الاسلام امیری‌فر ادامه داد: اگر آقای احمدی‌نژاد موفقیتی در دوران ریاست جمهوری کسب کرد به خاطر رهبری و نصیحت داعیانه حضرت آقا بود ولی متاسفانه ایشان قدر این نعمت بزرگ الهی را ندانستند. امروز خبرها حاکی از آن است که ایشان در حال بازی در زمین دشمن است، ملت توقع چنین عملکردی از ایشان نداشت بنده نیز که سالها با آقای احمدی‌نژاد همکاری کردم تنها به خاطر حضرت آقا بود.

رییس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد به جای آن که نصیحت رهبری را که در مقام اجرا و به گفته امام راحل همانند حکم امام معصوم(ع) است نصب العین قرار دهد در مقابل کلام رهبری قرار می‌گیرد و خلاف نصیحت حضرت آقا عمل می‌کند سپس به توجیه کار خود می‌پردازد، بنابراین نه تنها ایشان، بلکه هر فرد و یا شخص دیگری که در برابر دستور حکیمانه رهبری قرار بگیرد به طور قطع در قلب ملت جایی نخواهد داشت.

گام نهادن در راه منحرفان و فتنه‌گران عاقبت ندارد

حجت‌الاسلام امیری‌فر در ادامه تصریح کرد: آنان نباید به مصاحبه‌ با عوامل خارجی و یا خبرهایی که در رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود دل خوش کنند چرا که این مسیر راهی است که منحرفان و فتنه‌گران در آن گام نهادند بنابراین عاقبت خوبی در انتظار چنین افرادی نخواهد بود؛ امیدوار هستیم که ایشان هر چه سریع‌تر رفتار و بینش خود را اصلاح کرده و به دامن ملت و رهبری باز گردند.

وی در تبیین اینکه مصلحت کلان مبتنی بر اتحاد و گوش به فرمان رهبری بودن است، گفت: این امر بر همگان روشن است که هیچ فردی بهتر از رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل کلان اشراف ندارد چرا که دستورها و توصیه‌های ایشان چه در امور داخلی و چه در زمینه مسائل خارجی، ایران را به یک کشور نیرومند و قدرتمند در منطقه تبدیل کرده است.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: برای مثال زمانی که همه عوامل داخلی و خارجی بر رفتن بشار اسد پافشاری می‌کردند این رهبر معظم انقلاب بود که با این امر مخالفت کردند و امروز ما اثر این مخالفت را در عرصه داخلی و خارجی به وضوح می‌بینیم، بنابراین لازم است کسانی که به دنبال تحمیل مصالح خود بر مصالح کلان و ارزش‌های نظام هستند هر چه سریع‌تر بر سر عقل بیایند و از اقدامات خطرناکی که در حال انجام دادن هستند منصرف شوند تا اتحاد ملت دست خوش اهداف خبیثانه دشمن نشود.

ولایت پذیری مهمترین سرفصل برای رجل سیاسی

حجت‌الاسلام امیری‌فر با اشاره به ویژگی‌های یک رجل سیاسی در نظام اسلامی، عنوان کرد: ویژگیهای یک رجل سیاسی در قانون اساسی به صورت مفصل بیان شده که مهمترین سرفصل آن ولایت پذیری است یعنی یک رجل سیاسی در نظام اسلامی باید بتواند در پیش برد همه کارها اعم از فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رهبر معظم انقلاب هماهنگ باشد تا به این وسیله اهداف انقلاب اسلامی محقق شود.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره عملکرد آقای احمدی‌نژاد، اظهار داشت: با وجود انتقاداتی که به آقای احمدی‌نژاد وارد است اما در عین حال نمی‌توان از خدمات ایشان چشم پوشی کرد حضرت آقا نیز در جلسه آخر دولت دهم به این مهم اشاره داشتند و خدمات گذشته دولت ایشان را تایید کردند.

وی ادامه داد: برخی از اشکالاتی که به عملکرد ایشان وارد است مانند یکشنبه سیاه، که حضرت آقا فرمودند: خلاف قانون و خلاف شرع انجام دادید؛ یا بحث قهر یازده روزه و یا مساله معاون اولی از نقاط ضعف ایشان به شمار می‌رود اما در عین حال نقاط قوت هم داشتند لذا حضرت آقا معتقد بودند که تا آخر ادامه دهند تا دوره مسؤولیت ایشان به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام امیری‌فر اضافه کرد: بنده نخستین فردی بودم که ده روز قبل از نهی رهبر معظم انقلاب آن موارد را رسانه‌ای کردم که با جسارت و تهمت بسیار از سوی آنان مواجه شدم که حضرت آقا بعد از ده روز با درایت و تدبیری که داشتند در جلسه درس خارج این موضوع را مطرح و قضیه را برای همگان روشن و شفاف کردند.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به رویکرد آقای احمدی‌نژاد پس از نواهی حضرت آقا، گفت: بعد از آن قضیه ایشان دیگر آن احمدی‌نژاد ولایی که ما تصور می‌کردیم، نبود. رویکرد ایشان بعد از نهی رهبر معظم انقلاب به طور کامل تغییر کرد و به اسم تبیین گفتمان امام کاملا عکس فرامین حضرت آقا خواسته و یا ناخواسته حرکت می‌کردند.

وی در ادامه بیان داشت: بنده دو بیانیه پس از بیانیه آقای احمدی‌نژاد صادر کردم و گله داشتم از اینکه چرا شما خود را سرباز انقلاب می‌نامید در حالی که خود را سرباز ولایت نمی‌دانید، شما که ادعای تبیین گفتمان امام دارید باید بدانید که امام راحل ولایت فیقه را ولایت مطلقه بیان فرمودند شما نمی‌توانید ادعا کنید که من مدافع فرامین امام هستم اما برخلاف جهت ولی فقیه زمان حرکت کنید، لذا بنده به ایشان گله داشتم که ای کاش به جای آن که بگویید من سرباز انقلابم می‌گفتید من سرباز ولایت هستم.

حجت‌الاسلام امیری‌فر با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در دیدگاه امام راحل، تصریح کرد: حضرت امام درباره جایگاه ولایت فقیه فرمودند: قدرت و اختیارات ولایت مطلقه در عصر غیبت هم تراز با قدرت اجرایی پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است با این تفاوت که ولی فقیه از حیث مقام و عصمت با ائمه اطهار(ع) فرق دارد؛ بنابراین واجب است نصایح و توصیه‌های رهبری مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

شرکت آقای احمدی‌نژاد در دوره دوازدهم انتخابات برای مردم جای بسی تامل است

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نام نویسی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیشرو و با توجه به توصیه‌ رهبر معظم انقلاب در عدم شرکت ایشان در انتخابات، گفت: پس از توصیه رهبری آقای احمدی‌نژاد با قاطعیت در نامه‌ای ابراز می‌کنند که بنده هیچ برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات آتی ندارم و چند روز قبل از نام نویسی مجدد به این امر تاکید می‌ورزند اما در روز نام نویسی ایشان برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری حضور می‌یابد و با توجیه کار خود اینگونه بیان می‌کند که امروز شرایط تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: واضح است که یک رجل سیاسی مدیر و مدبر هرگز چنین اقدامی که از ایشان سرزد، انجام نمی‌دهد بنابراین حرکت آقای احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری برای مردم جای بسی تامل است که چرا آقای احمدی‌نژاد امروز یک حرف می‌زند و فردا سخن دیگری مطرح می‌کند که همه اینها نشان از عدم ثبات سیاسی ایشان دارد.

حجت‌الاسلام امیری‌فر ادامه داد: در این امر جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد که آقای احمدی‌نژاد، آقای بقایی و آقای مشایی با حرکاتی که انجام می‌دهند در اصل همسو و در راستای رای آوری آقای روحانی است بنده به خاطر دارم که در دوره قبلی یعنی انتخابات سال 92 سوالی از یکی از همین سه نفر پرسیدم که شما به چه کسی رای می‌دهید، به نظر شما چه کسی روی کار بیاید خوب است او هم با صراحت تمام پاسخ داد که روحانی باشد بهتر است بر این اساس فهمیدم رای این سه نفر به شخص خود آقای روحانی است.

وی افزود: سپس از او دلیل این انتخاب را جویا شدم و ایشان گفتند اگر اصولگراها رای بیاورند همه ما را گرفته و زندانی خواهند کرد ولی اگر آقای روحانی روی کار بیاید کاری به ما نخواهد داشت. امروز نیز با اقداماتی که انجام می‌دهند درصدد عدم رای آوری آقای رییسی در انتخابات آتی هستند یعنی آنان به جد مخالف روی کار آمدن یک اصولگرای ولایی بوده تا بتوانند اهداف خود را به نتیجه برسانند و این نکته‌ای است که بسیار تاسف انگیز است.

آقای احمدی‌نژاد با تمکین شورای نگهبان خود را سرباز ولایت بداند

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برخی از خواص، خاطر نشان کرد: اصحاب ثلاثه‌، شمایی که به خاطر حضرت آقا کار می‌کردید الان زمان سکوت کردن نیست شما واقعا بیاید و نقاط ضعف ایشان را بیان کنید و بگویید که این آقایان امروز برخلاف جهت رهبری و اهداف ملت درحال حرکت هستند اینکه حضرت آقا فریاد این عمار سر می‌دهد به این معنا است که شما به موقع به روشنگری بپردازید نه اینکه اجازه دهید کار از کار بگذرد سپس در برابر آن موضع گیری کنید.

حجت‌الاسلام امیری‌فر با توصیه به آقای احمدی‌نژاد، گفت: امیدواریم تادیر نشده آقای احمدی‌نژاد با یک بیانیه کاملا ولایی همانطورکه نظر امام راحل است ایشان به رای شورای محترم نگهبان تمکین کرده و خودش را سرباز رهبر معظم انقلاب و نظام معرفی کند تا به این وسیله راه سوء استفاده عوامل ضد انقلابی داخلی و خارجی گرفته و راه خود را از همراهان تنش‌زا و ضد ولایی و مخالف شورای محترم نگهبان و نهادهای قانونی جداکند. ان شاءالله.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آقای احمدی‌نژاد قبل از آن که دیر شود به عنوان یک طلبه دلسوز پیشنهاد می‌کنم برای اینکه جبران مافات شود بیانبه و اطلاعیه‌ای صادر نمایید و از یاران و هواداران ولایی خود بخواهید برای کسی تبلیغ و تلاش کنند که با رای قاطع و دشمن شکن دولت کنونی را  برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی یک دوره‌ای نمایند./813/ ۴۰۴/ص

ارسال نظرات