۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۹۳۰۴۸
امام جمعه اردبیل:

افزایش برکت از مهم‌‌ترین اثرات اخلاص است

امام جمعه اردبیل، نخستین و بزرگترین قدم برای خالص شدن را دوری از افکار و انگیزه های نفسانی و شیطانی دانست و گفت: اخلاص، اثرات زیادی دارد و یکی از آن ها برکت است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه اردبیل، خاطرنشان کرد: انسان در این دنیا برای رسیدن به مقام سلوک باید آدابی را رعایت کند اگر این آداب رعایت نشود انسان هر چقدر تلاش کند نمی تواند نتیجه مطلوبی را کسب کند.

وی افزود: یکی از این آداب این است که انسان تلاش کند اخلاص خود را بالا ببرد و کارهای خود را فقط برای رضای حق انحام دهد، اگر انسان بتواند خود را خالص کند به آرامش و مقام اطمینان می رسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اخلاص، اثرات زیادی دارد و یکی از آن ها برکت است، عمر انسان با اخلاص با برکت است و علمای با اخلاص در طول عمر کوتاه خود اقدامات بسیاری برای دین و اسلام انجام می دهند.  

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برای رسیدن به مسیر سلوک، ائمه معصوم و پیامبر اکرم(ص) باید الگوی ما باشند، ایثار و دست و دلبازی و قدرت توکل از جمله  مسائلی هستند که ما باید از زندگی آن ها درس بگیریم، زمانی که انسان می تواند انتقام بگیرد اما گذشت کند یا زمانی که می تواند آبرو بریزد اما گذشت کند، این ها از نشانه های اخلاص است.

آیت الله عاملی تاکید کرد: باید اندیشه هایمان در جهت رسیدن به حق و خیر خواهی باشد، نخستین و بزرگترین قدم برای خالص شدن دوری از افکار و انگیزه های نفسانی و شیطانی و دوری از تصور و فکر گناه است./202/937/ب1

ارسال نظرات