۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۹۳۰۲۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تعطیلات تابستانی فرصت مغتنمی برای ارتقای فرهنگی تبلیغی طلاب است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأكيد بر هدفمند بودن برنامه‌های آموزشي و فرهنگي تبليغي مدارس علميه در تعطيلات حوزوي و تابستاني، گفت: در واقع این ایام فرصت مغتنمی برای ارتقای علمی، فرهنگی، تهذیبی و تبلیغی طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه خراسان شمالي، امروز در نشست تعدادي از مديران، اساتيد و مسؤولان مدارس علميه استان، با اشاره به در پيش بودن تعطيلات تابستاني حوزويان، اظهار داشت: باید برنامه‌های آموزشي، فرهنگي و تبليغي مدارس علميه در تابستان هدفمند و اصولی باشد.

وی با بیان اینکه تعطيلات حوزوي فرصت بی‌نظیری براي تقويت مهارت‌ها، تحقيق و پژوهش است، اضافه کرد: در تابستان برنامه‌های آموزشي، فرهنگي و تبليغي مدارس علميه بايد در راستاي نشر علوم ديني و معارف اهل‌بیت(ع) باشد.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: ايام تعطيلات فرصتي مناسب براي تحقيق و پژوهش بوده و مديران و مسؤولان آموزشي مدارس علميه استان بايد بستر مناسبي را براي ارتقاي علمي، مهارتي و بصيرتي طلاب فراهم كنند.

حجت‌الاسلام سالاري مكي اضافه كرد: مديران و مسؤولان آموزشي مدارس علميه استان می‌توانند با برنامه‌ریزی جامع و دقيق بستر مناسبي براي طلاب در ايام تعطيلات فراهم كرده تا طلاب در اين ايام علاوه بر صله رحم، به خودسازي و تهذيب نفس پرداخته و وظيفه تبليغي خود را هم به نحو احسن انجام دهند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بايد برنامه‌های آموزشي، فرهنگي و تبليغي مدارس علميه هدفمند و دقيق باشد تا به اين طريق توان و مهارت كار طلبگي تقويت شده و طلاب بتوانند با انرژي و توانمندي بيشتري در عرصه‌های گوناگون به خدمت‌رسانی بپردازند.

وي تصريح كرد: بايد از فرصت تعطيلات استفاده علمي کرد يا براي فعالیت‌های اجتماعي مؤثر بهره برد که در اين راستا مركز مديريت حوزه علميه خراسان شمالي براي برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، مهارت‌های تبليغي و کارگاه‌های تربيت مبلّغ درزمینهٔ سبك زندگي اسلامي، اقتصاد مقاومتي، كار با کودک و نوجوان، فضاي مجازي و غیره در مدارس آمادگي كامل دارد.

حجت‌الاسلام سالاري مكي با بيان اينكه ايام تعطيلات فرصت مناسبي براي عمق‌بخشی دانش و اطلاعات است، خاطرنشان كرد: ايام تعطيلات حوزويان فرصت بی‌نظیری براي طلاب است تا با انتخاب يك موضوع و تلاش براي عمق‌بخشی دانش و اطلاعات به پژوهش روي آورده و از وقت خود به بهترين نحو استفاده كنند.

وي با تأكيد بر اينكه يكي از رسالت‌های بزرگ حوزوي تبليغ دين است، اظهار داشت: طلاب بايد با استفاده بهينه از فرصت تعطيلات به تبليغ و نشر دين و علوم ديني پرداخته و با مطالعه فراوان و تأمل در آيات قرآن كريم معاني و تفسير آن را در اختيار مردم و به‌ویژه جوانان قرار دهند.

حجت‌الاسلام سالاري مكي در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه علميه در سال گذشته، افزود: در سال گذشته حوزه علميه علاوه بر فعالیت‌های خلاقانه و عمومي مدارس، 358 برنامه آموزشي، فرهنگي، پژوهشي و بصيرتي با رويكرد جهادي در عرصه‌های گوناگون علمي، پژوهشي و فرهنگي داشته است.

وي اضافه كرد: اميدواريم اساتيد حوزه در راستاي اجراي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درباره گفتمان حوزه انقلابي، انديشه و عمل با دقت و ظرافت بيشتري طرح‌های تحولي كه برای توانمندي و تأثيرگذاري تربيتي طلاب مناسب است را ارائه دهند.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ايام امتحاني طلاب، تصريح كرد: مديران و مسؤولان آموزش مدارس علميه بايد با مديريت، برنامه‌ریزی و مشاوره تحصيلي شرايط مناسبي را براي حضور طلاب در آزمون‌های پايان سال فراهم كرده تا آنها با آرامش خاطر بيشتري اين آزمون‌ها را با موفقيت سپري كنند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات