۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۹۳۰۱۶
نویسنده و پژوهشگر حوزوی:

دیگر کتاب چاپ نمی کنم

حجت الاسلام صداقت با بیان این که سرعت بالای اینترنت و هزینه کم آن مانع اصلی کتابخوانی است، گفت: من هم مطالبم را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می کنم و دیگر کتاب چاپ نمی کنم.
علی اکبر صداقت علی اکبر صداقت

حجت الاسلام علی اکبر صداقت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از عدم توجه دولت به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور ابراز داشت: من به خاطر عدم فروش کتاب نزدیک به دو سال است کتابی را به چاپ نرسانده ام.

شاگرد آیت الله کشمیری با بیان این که من از چاپ کتاب به صورت سنتی به سمت نویسندگی در سایت های اینترنتی کشیده شده ام، خاطرنشان کرد: در حال حاضر من در دو سایت عرفان کشمیری و گلستان کشمیری فعالیت می کنم زیرا مردم اقبال بیشتری به سایت های اینترنتی دارند.

وی اظهار داشت: علت این که مردم به سمت فضای مجازی رفته اند این است که سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی بسیار بیشتر از روش های سنتی مانند کتاب است و از طرف دیگر مردم تنوع طلبند و در فضای مجازی تنوع زیادی وجود دارد و با کمترین هزینه و کمترین زمان به مطالب مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این که ما باید به جای ترویج فرهنگ کتاب خوانی به ترویج فرهنگ مطالعه روی بیاوریم، افزود: به خاطر اقبال مردم به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دوستان من بخش های کوتاهی از کتاب های بنده را در شبکه های اجتماعی می گذارند و نزدیک به 50 هزار نفر این مطالب را می خوانند و این می تواند تأثیرات خوبی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به این که علم از هر طریقی که به انسان منتقل بشود خوب است و غذای روح انسان است، اظهار داشت: بنده چند ماهی است که در شبکه های اجتماعی مطالبی را با عنوان وظایف شیعیان در دوران غیبت می نویسم و نزدیک به 300 نفر بازدید کننده دارد و به تدریج افزایش پیدا می کند و این ابزارها دیگر جایی را برای کتاب باقی نمی گذارد.

حجت الاسلام صداقت با بیان این که برای جا افتادن هر چیزی باید فرهنگ آن تبلیغ بشود، اظهار داشت: دولت باید به دنبال جا انداختن فرهنگ مطالعه در کشور باشد و فرقی هم نمی کند که مطالعه از روی کتاب باشد یا چیز دیگر مانند اینترنت؛ بلکه باید مطالب مفید را برای مطالعه فراهم کنند و مطالب منفی و مضر را جلوگیری کنند تا جامعه به تعالی برسد./843/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات