۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۹۳۰۱۴
فرهنگ و دولت آینده(۱۱)

رییس جمهور جدید به گرایش فرهنگی وزرا توجه کند

استاد حوزه و دانشگاه نگاه دقیق به رویکرد و گرایش های فرهنگی وزرا در دولت آینده را ضروری برشمرد.
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه فرهنگ و دولت آینده

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه دولت آینده در امور فرهنگی باید سیاست های نظام اسلامی را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی نظام اسلامی در امور فرهنگی رهنمون کردن مردم به سوی تحقق یک جامعه اسلامی و قرآنی و همسوسازی جامعه با فرهنگ اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان تلاش های صورت گرفته برای تحقق اقتصاد مقاومتی که تأثیرات فرهنگی بسیاری در جامعه دارد، ابراز داشت: دولت آینده نسبت به کارگیری افراد با انگیزه در عرصه های مختلف فرهنگی اهتمام بیشتری خرج دهد و به ترسیم اطلس فرهنگی کشور بپردازد.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه دولت پس از ترسیم اطلس فرهنگی کشور هر بخش از مسائل فرهنگی را به سمت و سوی آن اطلس سوق دهد، افزود: دولت آینده باید به تحقق مطالب فرهنگی گوناگونی از جمله تعمیق باورهای فکری و فرهنگی اسلامی، پاسخ به شبهات دینی، عرضه دین در سراسر جهان، بهره بردن از ابزار هنر، تشکیل کمیسیون ها و هیأت های مختلف برای نویسندگی و خلق رمان های الهام بخش و حرکت آفرین و ریل گذاری برای حرکت فرهنگی کشور در بخش های مختلف بپردازد.

وی تقویت حرکت فرهنگی حوزه های علمیه و وزارتخانه های مرتبط با امر فرهنگ، تقویت گرایش های فرهنگی در فعالیت های ورزشی را از اقدامات دولت آینده در زمینه فرهنگ عنوان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عرصه فرهنگی با چنددستگی مواجه هستیم، اظهار داشت: برخی سازمان های تأثیرگذار فرهنگی همچون حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، بسیج و نهاد نماز جمعه زیر نظر دولت قرار ندارند و در این رابطه باید چاره ای اندیشیده شود تا با هم اندیشی میان دولت و چنین نهادهایی بر طبق تفاهم نامه های حاصل شده فعالیت های فرهنگی صورت گیرد.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه وزیران باید متعهد به دین، مبانی و ارزش های اسلامی باشند، عنوان داشت: در انتخاب وزرا باید به گرایش های فرهنگی توجه داشته باشیم؛ چرا که وجود چنین وزیری در کمک به دولت و پیاده سازی احکام فرهنگی دولت مؤثرتر خواهد بود./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات