۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۹۳۰۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي مطرح کرد؛

وقف با رويكرد اجتماعی و فرهنگی اولویت اوقاف خراسان شمالی در سال جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأكيد بر ضرورت ثبت وقف با رويكرد اجتماعي و فرهنگي در سال جدید، گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰ وقف جديد در این استان به ثبت رسيد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست کارگروه پیگیری موقوفات، با اشاره به ثبت 90 وقف جديد در سال 95 در خراسان شمالي، اظهار داشت: وقف‌های مذهبی، فرهنگی، ساخت مسجد، حسینیه و دارالقرآن، کمک به نیازمندان، کمک به بیماران، امور فرهنگی و غیره ازجمله موقوفات جديدي هستند كه در سال گذشته در استان به ثبت رسيده است.

وي همچنين با اشاره به سنددار شدن 697 موقوفه خراسان شمالی در سال 95، افزود: در سال گذشته 697 موقوفه و رقبه سنددار شدند و همچنین با پیگیری‌های مستمر تعداد 62 مورد هم صدور حکم به نفع موقوفات استان در محاکم قضایی صادر شده و تعداد 14 مورد اجراي احكام به نفع موقوفات استان انجام گرفت.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد اضافه كرد: پارسال 13 هزار و 215 مترمربع عملیات عمرانی اعم از احداث، بازسازی، مرمت و مقاوم‌سازی در امامزادگان و موقوفات و رقبات خراسان شمالی با هزینه 14 میلیارد ریال انجام شد كه از اين تعداد چهار هزار و 611 مترمربع عملیات عمرانی با هدف بازسازی و تعمیر موقوفات و رقبات در سطح استان صورت گرفته است.

وي ادامه داد: همچنين در زمینهه ساخت و توسعه بقاع متبرکه استان 3 هزار و 678 مترمربع و در زمینه بازسازی و مرمت و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه 4 هزار و 926 مترمربع عملیات عمرانی انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد با بيان اينكه هزار و 504 مورد تجدید و تمدید اسناد اجاره موقوفات و رقبات در سال گذشته در استان انجام شده است، تصريح كرد: همچنین در سال 95 پنج هزار و 554 مترمربع زمين موقوفه در قطعات مختلف به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در سطح استان تعيين شد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: تعداد کل موقوفات استان بیش از پنج هزار مورد است كه از اين تعداد چهار هزار و 633 مورد موقوفه و مابقی آن هم مساجد، حسینیه و مدارس علمیه هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سيدنژاد با بيان اينكه در ایام نوروز امسال و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 11 وقف در این استان به ثبت رسیده است، افزود: ارزش ریالی این وقف‌ها بیش از پنج میلیارد ریال است.

وي اضافه كرد: از شروع سال 96 هدف و نيت واقفان بر اساس نيازهاي روز جامعه و با رويكرد اجتماعي و فرهنگي شكل گرفته است و واقفان با نيت کمک به نیازمندان، کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند، حوزه درمان و دارو، کمک به بیماران سرطانی، ساخت خانه خالم، توسعه امام‌زاده‌ها و غيره وقف انجام داده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي با تأكيد بر وقف با رويكرد اجتماعي و فرهنگي، اظهار داشت: بايد وقف‌های جديد با هدف نيازها و مسائل روز جامعه صورت پذيرد و رويكردي اجتماعي و فرهنگي داشته باشد تا به اين طريق مسائل و مشكلات فرهنگي، اجتماعي و روز جامعه كاهش يابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات