۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۰۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برنامه‌ریزی‌های وزارت ارشاد رنگ و بوی قرآنی و اسلامی بیشتری بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید برنامه‌‌ریزی‌ها و فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رنگ و بوی قرآنی و اسلامی بیشتری به خود بگیرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و محمدمهدی احمدی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به جایگاه و نقش قرآن در بهبود امور مختلف جامعه اسلامی، اظهار کرد: قرآن نقشه راه کلان مسلمانان است.

وی با بیان اینکه قرآن در همه حوزه‌ها دایره المعارفی عظیم است، ادامه داد: قرآن کتابی است که در حوزه هنری و ادبی، حاوی مطالب بسیار ارزشمند و گران‌بهایی بوده و از آن به‌عنوان احسن القصص و احسن الحدیث یاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن از نظر فصاحت و بلاغت ادبی بسیار کم‌نظیر بوده و موضوعات و مطالب به‌ویژه در قصه‌های قرآن، به شیوه‌ای سهل و آسان و به ‌دور از لفاظی بیان ‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه مردم به‌ ویژه مسؤولان در آستانه قرآن قرار بگیرند و با استفاده از رهنمودهای خداوند در قرآن، برنامه‌های خود را عملی کنند، فرهنگ عمومی جامعه، فرهنگی زیبا و لطیف خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید برنامه‌‌ریزی‌ها و فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رنگ و بوی قرآنی و اسلامی بیشتری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود در نشر و ترویج فرهنگ قرآن بیشتر همت کند و با استفاده از آموزه‌های قرآنی به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازد.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید معرّف فرهنگ‌های اسلامی باشد و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار این مسؤولیت خطیر است.

وی با اشاره به آیه «إنَّ هَذَا القُرآنَ یَهدِی لِلَّتِی هِیَ أقوَم»، افزود: بر اساس این آیه شریفه می‌توان به این نتیجه رسید که اگر استمرار و استحکام نظام را می‌خواهیم باید به قرآن و دستورات آن اهمیت بیشتری بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه قرآن احسن الحدیث است و اگر کسی جویای احسن الحال باشد می‌تواند آن را در تأسی به قرآن بجوید، گفت: اگر ملتی برتری می‌خواهد باید راه‌های رسیدن به آن را در آیات قرآن و عمل به آن جستجو کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی، تعالی قرآن و تأسی و عمل به آیات آن است و اگر در این راه موفقیتی کسب کنیم می‌توانیم شاهد استحکام نظام اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط دنیا باشیم.

وی اضافه کرد: اگر در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور، قرآن و فرهنگ دینی محور قرار گیرد فضای جامعه و فرهنگ آن فضایی لطیف و زیبا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ، تنفس هر جامعه است و اگر این هوای تنفسی آلوده باشد، جامعه رو به تباهی و نابودی خواهد رفت، تصریح کرد: مسؤولان باید بیشتر به فکر تلطیف فضای جامعه با استفاده از آموزه‌های قرآنی باشند.

امام‌ جمعه بجنورد همچنین با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اطعام فرهنگی و تغذیه روح انسان‌ها به‌ وسیله کتاب عملی می‌شود؛ به همین دلیل باید در زمینهٔ فرهنگ‌سازی کتابخوانی راه‌کارهای بیشتری اندیشیده شده و به اجرا گذاشته شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات