۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۰۰۶
مشاور استاندار در امور روحانیت:

تصمیم شورای نگهبان لازم الاتباع است

حجت الاسلام احمدی بر لزوم توجه همگان به رعایت قانون و تصمیم شورای نگهبان قانون اساسی در احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: طبیعی است که در این دوران نامزدهای انتخاباتی با شعارهای مختلف و متفاوت وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند.

وی ادامه داد: آنچه مهم است؛ مردم بایستی به فردی رأی دهند که در سوابق خود عمل‌گرا بوده و از شعارگرایی پرهیز کرده است، چرا که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت رییس جمهوری به رییس جمهوری اعتقاد دارند که بتواند در عرصه اقتصادی تحول‌آفرین بوده و معیشت مردم را بهبود بخشد.

امام جمعه هریس با بیان این‌که حربه امروز دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران در عرصه اقتصادی متمرکز شده است، تصریح کرد: برنامه جدی دشمن ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است، که برای تحقق این هدف با تشدید تحریم‌های اقتصادی وارد عرصه شد تا شاید بتواند مردم را با فشارهای اقتصادی از صحنه خارج کند.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مطالبه اصلی مردم از رییس جمهور منتخب است، افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست بر مسائل اقتصادی و خاص اقتصاد مقاومتی تأکید دارند؛ رییس جمهور منتخب بایستی در راستای سیاست‌های ابلاغی این اصل مهم حرکت کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با تأکید بر این‌که نامزدهای انتخابات باید به پیشرفت و عدالت به عنوان دو شاخص مهم در دهه چهارم انقلاب توجه داشته باشند، تصریح کرد: پیشرفت و عدالت بدون توجه به قانون، اصول اقتصاد مقاومتی و نیازهای روز جامعه محقق نخواهد نشد.

وی با بیان این‌که رییس جمهور منتخب باید از شعارگرایی به دور باشد و تنها در چارچوب قوانین و مقررات به فکر تعالی نظام باشد، تصریح کرد: هم اکنون وضعیت اقتصادی جامعه به نحوی است که مسؤولان باید وجهه همت و تمام توان خود را برای مبارزه اقتصادی و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم بکار گیرند.

امام جمعه هریس بر لزوم توجه همگان به رعایت قانون و تصمیم شورای نگهبان قانون اساسی در احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند، چه بسا افرادی مؤمن، انقلابی و متعهد هستند، اما برای پست ریاست جمهوری شرایطی است که اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان بایستی آنها را احراز کنند./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات