۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۹۳۰۰۵
نماینده خبرگان رهبری:

تبعیت از تصمیم شورای نگهبان تکلیف همگان است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: کشور نیازمند محیطی آرام، منطقی و توأم با عقلانیت است تا مردم بتوانند کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب کنند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: هرچه حضور مردم در این حماسه سیاسی پررنگ باشد، دشمنان بیشتر مأیوس خواهند شد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور پرشور در عرصه انتخابات آینده، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ مهم ترین اصل در انتخابات حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی فارغ از هر انتخاب است؛ بنابر این همه باید برای حضور حداکثری مردم در این صحنه سیاسی  تلاش کنیم.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و هواداران آنها، افزود: نامزدهای انتخابات باید بدون تخریب دیگر نامزدها، برنامه های لازم و مناسبی برای خدمت به آحاد جامعه ارائه دهند، این‌گونه نباشد که برای تأمین دنیای دیگران، آخرت خود را بفروشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی رعایت انصاف، اخلاق و تقوا در تبلیغات انتخاباتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به این‌که نظام اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی با چالش‌های مختلفی رو به‌ رو است؛ رییس جمهوری باید از سوی مردم انتخاب شود که دلسوز انقلاب و ملت باشد و از رهنمودهای رهبر انقلاب خارج نشود.

امام جمعه مراغه انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران دانست و افزود: نامزدهای انتخاباتی از تهمت و تخریب رقبای خود پرهیز کنند و ازسخنانی که موجب دلسردی مردم می شود؛ پرهیز کرده و تنها به تشریح برنامه ها خود بپردازند؛ به یقین مردم خود بهترین قاضی درخصوص عملکرد افراد و سوابق ایشان هستند.

وی با بیان این‌که کشور نیازمند محیطی آرام، منطقی و توأم با عقلانیت است تا مردم بتوانند کاندیدای مورد نظرشان را انتخاب کنند، تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز نظام فردی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که قادر به مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان بوده و به معنای واقعی خادم ملت باشد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: افراد باسابقه، مؤمن و ولایتمدار در میان نامزدهای ریاست جمهوری حضور داشتند؛ اما باید دانست که همه نمی توانند در کسوت ریاست جمهوری اثرگذار و منشأ خیر باشند، بنابراین یکی از مهم‌ترین تکالیف شورای نگهبان احراز صلاحیت افرادی است که می‌توانند در این سمت ایفای نقش کنند./935/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات