۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۹۳۰۰۲
مسؤول اداره آموزش حوزه علميه خراسان شمالي خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مديريت اسلامي در مدارس علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت اسلامی در مدارس علمیه استان، گفت: امسال بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف در مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسين زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علميه خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بيان اينكه كارگاه آموزشي مديريت اسلامي در مدارس حوزه علميه برگزار شد، اظهار داشت: كارگاه آموزشي مديريت اسلامي با موضوع «مزاج شناسی با رویکرد روانشناسی» براي مدیران مدارس علمیه، فرهنگي و مسؤولان آموزش و پژوهش برادر و خواهر در مدارس علميه استان برگزار شد.

وي با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از مدیران مدارس علمیه و مسؤولان آموزش و پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه برادران و خواهران استان حضور داشتند، افزود: این کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی مدیران و مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان خراسان شمالی با شیوه‌های مدیریت اسلامی برنامه‌ریزی شده بود و با سخنرانی حجت‌الاسلام مسلم داوودنژاد، استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده، مشاور و کارشناس خانواده در مدارس علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسين زاده تصريح كرد: علاوه بر كارگاه آموزشي مديريت اسلامي كارگاه آموزشي ديگري هم با موضوع مخاطب شناسي و ارتباط مؤثر در مديريت فرهنگي برای مديران و مسؤولان آموزشي، پژوهشي و فرهنگي مدارس شهرستان‌های خراسان شمالي برگزار شد.

وي خاطرنشان كرد: همچنين کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با موضوع خانواده و رازهای همسرداری برای طلاب متأهل خواهر و برادر به همراه همسران آنها در محل مدرسه علمیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسين زاده اظهار داشت: در شيروان و شهرستان فاروج هم کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با موضوع خانواده و رازهای همسرداری برای طلاب متأهل خواهر و برادر و همسران آنها برگزار شد.

وي در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر طلاب و روحانیان با مدیریت اسلامی، افزود: مديريت اسلامي بر مبناي توحيد و ارزش‌های الهي است كه اگر زندگي و مديريت اسلامي تحقق يابد اثرات مثبت آن را در تمام عرصه‌های اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و غيره مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حسين زاده اضافه كرد: در حقيقت مديريت اسلامي بسترساز سبك زندگي اسلامي است كه الهام گرفته از زندگي و سيره ائمه اطهار(ع) بوده و می‌تواند تمام سطوح از خانواده تا جامعه را در برگيرد.

مسؤول اداره آموزش حوزه علميه خراسان شمالي تصريح كرد: حفظ و ارتقاي شخصيت انسان درگرو برخورداري از سبك زندگي اسلامي و بها دادن به ارزش‌های انساني و الهي است كه ترويج و نهادينه كردن آن زمينه را براي رشد و تعالي انسان فراهم كرده و او را در مسير سعادت قرار می‌دهد تا به اين طريق انسان در پيشرفت و ارتقاي كشور اثرگذار باشد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات