۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۹۶۴
جانشین عقیدتی سیاسی ارتش:

ارتش مقلد مرجعیت حماسه ساز است

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در دوران ستمشاهی با خالی کردن پادگان ها به دستور امام حماسه آفرید و با ایستادگی در کنار مردم انقلاب ساز شد.
حجت الاسلام عباس محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس محمد حسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، نخستین رییس ستاد مشترک ارتش بعد از پیروزی انقلاب و 700 شهید استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به زندگی شهید قرنی گفت: شهید قرنی از تبار صحابی رسول خدا، اویس قرنی است. این بزرگوار در تهران چشم به جهان گشود و بعد از سپری کردن دوره ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده افسری شدند و با هوش فوق العاده و تلاشی که داشت به عنوان یک چهره فرهیخته  به دفاع از کیان آبی و خاکی این مرز بوم پرداخت.

وی افزود: این شهید بزرگوار حدود ۴۰ سال از عمر خود را صرف مبارزه  و دفاع از این آب و خاک کرد و  چه قبل از انقلاب و چه بعد  از انقلاب در سنگر مبارزه علیه باطل بود و به همین دلیل در دوران ستم شاهی چند سال به زندان افتاد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهید قرنی با ارتباطاتی که با مراجع عظام تقلید و علما و مرحود میلانی و مرحوم طالقانی داشتند نمی توانست در مقابل ظلم و فساد سکوت کند و بی عدالتی را مشاهده کند؛ بنابراین به دست مزدوران شاهنشاهی دستگیر و زندانی شد.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: از آن جایی که شهید قرنی در یک خانواده مذهبی پرورش یافته بود برای حاکمیت اسلام و نظام اسلامی در ایران تلاش و مجاهد زیادی را کرد و به حق مجاهد فی سبیل الله بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید قرنی با توجه به اطمینان و اعتمادی که حضرت امام خمینی(ره) به ایشان داشتند ،عضو شورای انقلاب شد و پس از آن به عنوان نخستین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شده و در راستای انسجام بخشی به ارتشی که از هم پاشیده شده بود خدمات شایسته ای انجام دادند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش در دوران ان ستم شاهی با خالی کردن پادگان ها به دستور امام حماسه آفرید و با ایستادگی در کنار مردم انقلاب ساز شد و باید دقت کرد که ارتش مقلد مرجعیت در کنار مردم بوده نه در مقابل مردم و چنین ارتشی انسان ساز و حماسه ساز است و شهید قرنی بعد از انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب زمینه شکل گیری چنین ارتشی را در بدنه انقلاب فراهم کردند.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: همزمان با منصوب شدن شهید قرنی، تجزیه طلبان و مزدورانی که از طرف اجانب پشتیبانی می شدند در کردستان دست به اقدامات خطرناک زدند و پادگان مهاباد را تسخیر کردند اما با تدبیر این مرد بزرگ، پادگان تسخیر شده مهاباد از دست تجزیه طلبان خارج شد و ضد انقلاب در این زمینه شکست سختی خوردند و کینه این شهید را به دل گرفتند.

وی افزود: شهید قرنی، شهید راه حفظ یکپارچگی کشور ایران اسلامی است و نظام اسلامی خود را متولی برگزاری و تجلیل از خدمات ایشان می داند و این مرد بزرگ مانع از بروز مشکلات و جنایاتی مشابه جنایت های امروزی در سوریه و عراق شد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ملت ایران مدیون خدمات ارزنده این مرد بزرگ است و فراموش کردن شجاعت، صداقت و اعتقادات این شهید کفران نعمت است و نباید خدمات این شهید از اذهان مردم پاک شود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات