۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۲۹۴۴

اوقاف مصر نسبت به استخدام افراط‌گرایان در مراکز دینی هشدار داد

وزیر اوقاف مصر به موسسه های دینی این کشور دستور داد تا از استخدام افراط گرایان و افراد وابسته به اخوان المسلمین جلوگیری به عمل آید.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با تجلیل از موسسه‌های دینی در انتخاب افراد شایسته برای مشاغل حساس خواستار برخورد جدی و بدون اهمال با تمامی خائنان و افراد وابسته به جمعیت‌های تروریستی شد.

جمعه در بیانیه‌ای همچنین نسبت به اقدامات جمعیت اخوان المسلمین و سایر گروه‌های حامی، همکار و مراکزی که از این جمعیت برای پیشبرد مقاصد خود استفاده می‌کنند، هشدار داد و تاکید کرد که با تمامی این نهادها برخورد خواهد شد.

وزیر اوقاف مصر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آنکه اخوان المسلمین سرباز برخی گروه‌ها برای نابودی کشور و ایجاد اختلاف در امت اسلامی و تبدیل کشورهای منطقه به دولت‌های ضعیف هستند اظهار داشت: ملت‌های منطقه بایستی در برابر نقشه‌های خباثت آلود این افراد آگاه و هوشیار باشند.

وی برخورد قاطع با خیانتکاران و مزدوران را مهم توصیف کرده و تصریح کرد: دست متجاوزان و تمامی کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه هستند باید قطع شود. مبارزه با این افراد نیاز به تشریک مساعی، آگاهی و بصیرت و شناخت نسبت به اقدامات خرابکارانه دشمنان دارد.

جمعه همچنین به مساله لغو ماده درسی تربیت دینی در مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: گمانه زنی‌ها در این خصوص صحیح نیست. ادیان الهی مردم را به ارزش‌های اخلاقی دعوت کرده‌اند و دلیلی برای لغو این ماده درسی وجود ندارد.

وزیر اوقاف مصر گفت: تربیت دینی بر حرمت جان، مال و نوامیس مردم تاکید دارد و اگر جوانان خود را به اندیشه صحیح دینی مسلّح نسازیم، افراط گرایان به گمراهی جوانان اقدام خواهند کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات