۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۹۲۹۳۸
شیخ الازهر:

الازهر رکن اساسی ثبات در جامعه اسلامی است

شیخ الازهر مصر با تاکید بر نقش و جایگاه الازهر، این نهاد دینی را عامل ثبات در جامعه اسلامی توصیف کرد.
احمد طیب

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر با انتقاد از هجمه‌های طراحی شده از سوی برخی رسانه‌ها علیه الازهر تاکید کرد که این نهاد دینی به رکن اساسی ثبات جامعه اسلامی تبدیل شده است.

طیب در بیانیه‌ای با خطاب قرار دادن علما و شخصیت‌های دینی الازهر خاطر نشان کرد: اینکه ما شاهد اقبال گسترده مردم به الازهر و افزایش روزانه تعداد مخاطبان و کاهش چشمگیر مخالفان هستیم به وضوح نشان می‌دهد که سخنان و ادعاهای رسانه‌ها حقیقت ندارد.

شیخ الازهر مصر افزود: علاوه بر نخبگان و اندیشمندان، امروز مردم عادی نیز متوجه شدند که یک هجمه شدید از سوی رسانه‌ها علیه الازهر در حال شکل گیری است و کسانی که به این امر اقدام می‌کنند هدفی جز منافع مادی و کسب درآمد نداشته و هیچ توجهی به مصلحت مردم نمی‌کنند.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: تعدادی افراد مشخص و مزدور با نقشه‌ای از پیش طراحی شده درصدد تخریب مقدّسات مردم و در رأس آن الازهر شریف هستند. آنها به دنبال سیطره بر منابع قدرت تمدن اسلامی یعنی قرآن و سنت هستند.

طیب با بیان آنکه با وجود تمام مخالفت‌ها فرهنگ و تمدّن اسلامی نزدیک به 14 قرن از خود مقاومت و پایداری نشان داده تصریح کرد: مردم همواره فرهنگ غنیّ اسلامی را پذیرا بوده و اسلام و زبان عربی در تمام این مدّت تغییر اساسی نداشته است زیرا این قرآن کریم است که حافظ و نگهبان زبان عربی بوده تا امروز به این شکل به دست ما رسیده است./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات