۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۹۱۲
فرهنگ و دولت آینده(۶)

رییس جمهور نظریه پردازی نکند/ وظایف دولت اجرایی است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نظریه پردازی فرهنگی از سوی رؤسای قوه مجریه را خطای استراتژیک دولت ها عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: برای درک وظایف دولت اسلامی در نظام اسلامی نباید فراموش شود که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که نظام اسلامی و به تبع آن دولت های نظام اسلامی را تأسیس کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرهنگ دینی و اسلامی رکن اصلی و مبدأ پیدایش انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: تقریبا همه پژوهشگران و کارشناسانی که به بررسی عوامل پیدایش انقلاب اسلامی پرداختند به این نکته مشترک دست یافته اند که انقلاب اسلامی یک انقلاب متمایز و برجسته در جهان امروزی و سده اخیر است؛ زیرا براساس فرهنگ اصیل اسلامی به وقوع پیوست.

رییس مؤسسه عصر امام خمینی(ره) اظهار داشت: شعائر، باورها و آموزه های دینی نقش اول و آخر را در پیدایش انقلاب اسلامی ایفا کردند و مردم معتقد و پایبند به فرهنگ اصیل اسلامی چنین انقلابی را پای نهادند.

حراست از فرهنگ اسلامی ایرانی یک اصل است

این مقام مسؤول با بیان اینکه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی با ابعاد مختلف زندگی ملت ایران در هم تنیده شده است، تصریح کرد: مردمی که شهادت را باور و در شعار و شعور با سید الشهدا پیوند خوردند، انقلاب اسلامی را تا به امروز حفظ کردند و امام راحل همواره بر حفظ فرهنگ و شعائر دینی ـ مذهبی، فرهنگ اسلامی، فرهنگ اسلامی ـ ایرانی تأکید داشتند تا که از این طریق انقلاب اسلامی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پس از انتخاب به عنوان رهبر انقلاب اسلامی بارها بر حفظ فرهنگ اسلامی تأکید کرده اند، افزود: در همین راستا رهبری از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن بر زبان راندند و بر ضرورت هوشیاری مسؤولان در برابر نقشه ها و توطئه های دشمن در هجمه به فرهنگ جامعه تأکید دارند.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت کنونی همچون دولت های پیشین در حفظ و حراست فرهنگ ایران اسلامی موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: دشمن از بعضی راه های قابل دسترسی برای رسیدن به سنگرهای فرهنگی استفاده و بر شدت تهاجم افزوده است و رویکرد اصلی دولت آینده باید فعالیت های فرهنگی، ترویج فرهنگ کار و اشتغال در جامعه، حاکمیت فضای فرهنگی کار و اشتغال در میان مدیران باشد که مردم نیز چنین دولتی را خواستار هستند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اشتباهات دولت های پیشین آن بود که رییس دولت همواره در جایگاه یک نظریه پرداز فرهنگی قرار می گرفت که در حقیقت از خطاهای استراتژیک به شمار آمده و اشکال قانونی و شرعی دارد و تصمیمات اخذ شده در این وادی مخالف با قواعد عقلانی است.

 رییس مؤسسه عصر امام خمینی(ره) با بیان اینکه رؤسای دولت ها در وظایف قانونی پا را فراتر از حیطه خود گذاشته اند، افزود: این رؤسا به جای اجرای قوانین اسلامی و رهنمودهای امام جامعه، در بعضی ابعاد اجتهاد کردند و صدمات جبران ناپذیری را تحمیل کردند.

این مقام مسؤول مجریان خوب برای سیاست های نظام اسلامی را خواسته ملت از رؤسای جمهور بیان کرد و گفت: اجرای سیاست های نظام اسلامی که از متون شرع مقدس اخذ شده اند براساس مُر قانون وظیفه ایجابی آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه امامان معصوم در زمینه جنگ فرهنگی و فرهنگ سازی راهنمای همگان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به حدیث «علماء شيعتنا مرابطون بالثغر الذي يلي ابليس و عفاریته» متوجه می شویم که علما مرزدار مرزهای فرهنگی هستند و در این باره اساتید، نخبگان، اقشار مختلف به ویژه علما و روحانیت باید وظیفه خود را در مرزبانی فرهنگی جامعه به خوبی ایفا کنند./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات