۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۹۰۹
فرهنگ و دولت آینده(۵)

رییس جمهور آینده در مسیر تمدن اسلامی گام بردارد

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه گفت: ما برای گریز از دنیایی که پر از ظلمت است به تمدن اسلامی روی آوردیم پس باید در رأس قوه مجریه ما کسی باشد که بتواند این پیام را منتشر کند.
میرکتولی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی میرکتولی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که چه انتظارات فرهنگی و قرآنی از رییس جمهور آینده دارید، اظهار داشت: رییس جمهور نه تنها باید به اقتصاد کشور و روابط سیاسی بین المللی توجه داشته باشد بلکه باید به مسائل فرهنگی و اعتقادی مردم هم توجه داشته باشد و برای فرهنگ مردم برنامه داشته باشد.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران برای احیای فرهنگ دینی و تمدن انسان ساز دینی به وقوع پیوست، تصریح کرد: اولین و مهمترین انتظار ما از هر رییس جمهوری در نظام جمهوری اسلامی این است که هم به دنبال آبادی دنیای مردم و هم به دنبال آبادی آخرت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر هدف رییس جمهوری فقط اقتصاد و رابطه با دنیا باشد به این معنا است که ما به زمان قبل از انقلاب پسرفت داشته ایم؛ زیرا تفکری که در دوران حکومت طاغوت وجود داشت به سمت توجه و اصالت دنیا می رفت؛ ما نباید بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب در ارزش‌های خود که رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است تردید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی افزود: ما برای گریز از دنیایی که پر از ظلمت است به تمدن اسلامی روی آوردیم پس باید در رأس قوه مجریه ما کسی باشد که بتواند این پیام را منتشر کند و کسی باشد که هم به خواسته های دنیوی مردم توجه داشته باشد و هم نیازهای معنوی جامعه را برطرف کنند و مانند یک پدر خوب برای جامعه باید علاوه بر مادیات به رشد عقلانیت و فرهنگ و دیانت جامعه هم اهمیت دهد.

کاندیداهای ریاست جمهوری به اخلاق پایبند باشند

وی با بیان این که احترام و عمل به قانون باید در تمام سطوح حاکمیتی ، اجرایی و قضایی مورد توجه مسؤولان باشد، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری نباید اندیشه ماکیاولی را داشته باشند که برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده کنند و وعده ها دروغ به مردم بدهند زیرا ما پیرو مکتبی هستیم که می گوید حتی برای رسیدن به هدف مقدس نمی توانیم از راه های خلاف اخلاق و خلاف شرع استفاده کنید.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه با بیان این که ما برای خدمت به مردم نمی توانیم از روی آبروی افراد و آبروی نظام بگذریم، خاطرنشان کرد: ما در دوره های قبل ریاست جمهوری شاهد بی اخلاقی هایی بودیم که نه تنها ظلم به افراد بلکه ظلم به نظام بودیم و باید به نظر من منصفانه قضاوت کنیم و بر اساس منشور اخلاقی جامعه کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم.

وی افزود: مردم هم نباید هیجان زده و در قالب های جناحی رأی بدهند بلکه به کارنامه افراد نگاه کنند و برنامه آینده او را ببینند زیرا بعد از 38 سال انتظار می رود که مردم به یک رشد عقلانی رسیده باشند که تحت تأثیر شعارهای حزبی و گروهی و موج های اجتماعی قرار نگیرند و صرفا به خاطر این که یک فرد اصلاح طلب و یا اصول گرا است رأی خود را تعیین نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی اظهار داشت: حق رأی یک حق الناس است و اگر ما به کسی رأی دهیم که نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و امانت دار خوبی برای بیت المال باشد یک نوع تضییع حق عامه مردم و پایمال کردن حق الناس است./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات