۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۹۲۹۰۷
مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان اسدآباد:

سوابق و عملکردهای افراد باید ملاک صلاحیت قرار گیرد

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان شهرستان اسدآباد، گفت: سوابق و عملکرد افراد در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و کلان کشور و موضع گیری های آن ها در موقعیت های مختلف، باید ملاک صلاحیت قرار گیرد.
انتخابات

حجت الاسلام هادی انتظاری، مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان اسدآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره آمار نجومی ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همچنان که آیت الله مکارم شیرازی نیز در یکی از درس های خارج خود نسبت به این موضوع انتقاد کردند، باید گفت این موضوع برای وجهه کشور ناخوشایند و نامطلوب است.

وی ادامه داد: اینکه تعداد زیادی از افراد جامعه بدون در نظر گرفتن حتی شرایط اولیه لازم برای ثبت نام و ورود به عرصه انتخابات،برای این کار اقدام کرده اند، به شکلی موقعیت کشور و نظام را زیر سوال می برد.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد ابراز داشت: در هیج کشوری چنین آماری در ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشته است و این موضوع حیثیت نظام را خدشه دار خواهد کرد و از این جهت لازم است قانونی مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که می خواهند در عرصه انتخابات وارد شوند باید دارای سابقه مدیریتی کلان باشند و از جمله رجال سیاسی کشور به معنای واقعی و اخص باشند و توانایی اداره کشور و آگاهی لازم از مبانی و خط قرمزهای نظام را داشته باشند.

حجت الاسلام انتظاری، افزود: وزارت کشور و متصدیان این امر باید از شورای نگهبان برای تعیین شرایط ابتدایی و اولیه ثبت نام در انتخابات، دستورالعمل بگیرند و متقاضیان ورود به عرصه انتخابات بر اساس این دستورالعمل مورد سنجش قرار گیرند.

وی اظهار داشت: باید گفت صرف اینکه افراد در مناصب و جایگاه دولتی و یا نهادهای دیگر بوده اند به این معنی نیست که این افراد از جمله رجال سیاسی محسوب می شوند و مدیر و مدبر هستند.

 مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد، بیان کرد: حتی داشتن سابقه مدیریت کلان در کشور، نمایندگی و وزارت نیز ملاک خوبی برای صلاحیت افراد نیست، بلکه باید سوابق و عملکرد افراد در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و کلان کشور مورد بررسی و ملاک قرار گیرد.

وی در پایان گفت: سوابق، عملکردها و موضع گیری های افراد در موقعیت های مختلف و قانون گرایی و اعتقاد به مبانی انقلاب و نظام باید ملاک صلاحیت قرار گیرد و از طرف دیگر افراد باید برای ادعای خود دلایل کافی داشته باشند تا صلاحیت ایشان برای این مسوولیت بزرگ و مهم اثبات شود./۹۷۹/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات