۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۹۰۵
مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان مطرح کرد؛

وجود ابهام قانونی در تعیین شرایط نامزدهای انتخاباتی

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان، گفت: قانون در مورد تعیین شرایط تبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری دارای ابهام ها و خلاء هایی است و باید ساز و کار مناسب در این مورد در قانون در نظر گرفته شود.
ابوالفضل بهرامی

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی، مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ثبت نام نجومی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: علت اول این موضوع، عدم تعیین ساز و کار قانونی است، که باید ساز و کار قانونی مناسب و مشخص در این مورد از سوی مجلس وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید گفت قانون در این مورد دارای ابهام ها و خلاء هایی است و باید یک سری شرایط به صورت مصداقی برای ثبت نام کنندگان، مشخص شود و اگر در قانون این شرایط تعیین شود می توان گفت تا90 درصد مشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام بهرامی، افزود: اما حتی اگر ابهام ها و خلاء های قانونی نیز بر طرف شود، تمام مشکلات حل نخواهد شد و باز هم در بحث ثبت نام کنندگان با مشکل تراکم داوطلبان روبرو خواهیم بود و ثبت نام کنندگان حقیقی در ثبت نام کنندگان حبابی گم خواهند شد.

وی ابراز داشت: وجود این همه تقاضا باید مورد تحلیل قرار گیرد و باید دید که چرا این همه متقاضی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و چرا این افراد توانایی خود، نیاز و فضای عمومی جامعه را نسنجیده اند.

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که وجود دارد این است که پس از چهار سال گذشته که یک تفکر در جامعه رنگ باخته است، جریانی برای اینکه تفکر اصلی و انقلابی حائز اکثریت آرا نشود و برای ایجاد تشتت آرا، این کثرت ثبت نام را به وجود آورده اند.

وی در ادامه گفت: جبهه مقابل می دانند که اگر مردم، جبهه انقلابی را انتخاب کنند، یعنی اینکه جریان های فرعی را نمی پسندند و این موضوع خطری جدی در دوره های بعدی انتخابات برای این جناح ها خواهد بود.

حجت الاسلام بهرامی اظهار داشت: جناح ها باید بدانند که دیگر زمان این بازی ها گذشته است و مردم مصلحت را تشخیص خواهند داد و تمایل جامعه به سمت افرادی است که فارغ از جناح ها و تمایلات سیاسی، به دنبال مصلحت مردم و تحقق اهداف انقلاب و نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون یکی از شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، رجل سیاسی بودن و مدیر و مدبر بودن است اما باید گفت صرف اینکه افرادی در پست ها و مناصبی بوده اند را نمی توان ملاکی برای این دو شرط قرار داد.

مدیر حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان، افزود: اگر ما بخواهیم صرف داشتن مسوولیت و یا منصب را ملاک قرار دهیم، ممکن است این شخص به خاطر حمایت افراد و یا جناح های سیاسی این منصب را به دست آوره باشد.

وی ادامه داد: ممکن است افرادی هم دارای توانمندی های لازم باشند اما به خاطر گرایشات سیاسی کنار گذاشته شوند، از این جهت صرف داشتن سابقه یک شغل یا سمت، نمی تواند ملاکی برای صلاحیت افراد باشد.

حجت الاسلام بهرامی در پایان گفت: برای صلاحیت افراد ملاک های زیادی لازم است که باید در کنار هم وجود داشته باشد باید دیدگاه ها و ایده ها، برنامه ها، توان و تیم کاری افراد ملاک قرار گیرد و صرف داشتن مسوولیت و منصب، نمی تواند خط برش خوبی برای تایید صلاحیت افراد باشد./۹۷۹/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات