۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۹۲۸۹۲
همزمان با کل کشور؛

جشن مبعث رسول گرامی اسلام در بقاع متبرکه زنجان برگزار می شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) برنامه‌های مناسبتی در بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد، گفت: این مراسم در چند بقعه شاخص شهرستان شامل امامزاده هاشم و عوف (ع) آب‌بر، امامزاده جعفر (ع) آب‌بر و چند بقعه شاخص دیگر برگزار خواهد شد.
مبعث

حبیب ابراهیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در این شهرستان، اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم به منظور استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه سالانه قریب به 50 برنامه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر 21  بقعه متبرکه در شهرستان طارم وجود دارد که برنامه‌های شاخص در بقاع شاخص و شناخته شده برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) نیز برنامه‌های مناسبتی در بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد، گفت: این مراسم در چند بقعه شاخص شهرستان شامل امامزاده هاشم و عوف (ع) آب‌بر، امامزاده جعفر (ع) آب‌بر و چند بقعه شاخص دیگر برگزار می شود.

ابراهیمی در ادامه با بیان این که در این مراسم علاوه بر برنامه جشن، سخنرانی و موضوعات مربوط به مبعث نیز تببین می شود، افزود: در این برنامه از حضور روحانیان برای تبیین موضوعات مختلف دینی نیز استفاده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی و فضاسازی بقاع متبرکه این شهرستان برای مبعث النبی(ص)، تأکید کرد: در همین راستا اقدام به نصب فر‌ش‌های جدید مدل جانمازی در آستان مقدس امامزادگان هاشم(ع) و عوف(ع) شهر آب‌بر با همکاری اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، هیأت امنا امامزاده و امام جمعه شهرستان طارم و خیّران به ارزش تقریبی 800 میلیون ریال انجام شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در ادامه به سایر برنامه‎های اجرایی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه نیز برنامه‎های مختلفی در آستان مقدس امامزادگان شهرستان طارم اجرایی خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که استقبال مردم از برگزاری برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه مطلوب است، گفت: در ایام عید نوروز که طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان اجرایی شد، روزانه بیش از 500  نفر در امامزادگان شهرستان حضور پیدا ‌کردند.

گفتنی است، شهرستان طارم زنجان با وجود جاذبه های بکر طبیعی و آب و هوای منحصر به فرد و همچنین با وجود بقعه بیش از 20 امامزاده در آن، از جمله شهرهایی است که در استان زنجان می توان با سرمایه گذاری، به یک شهر توریستی مذهبی تبدیل کرد./949/302/ب2

ارسال نظرات