۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۸۹۰
رییس تبلیغات اسلامی زنجان:

خانه های عالم در زنجان گسترش می یابد

رییس اداره تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به توسعه خانه‌های عالم در شهرستان زنجان، گفت: هفت خانه عالم در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان زنجان ایجاد می‌شود.
حجت الاسلام خسروی

حجت‌الاسلام فیروز علی خسروی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به توسعه خانه‌های عالم در شهرستان زنجان، اظهار داشت: هفت خانه عالم در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان زنجان ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد کل خانه های عالم در زنجان، افزود: در شهرستان زنجان ۱۰ خانه عالم وجود دارد و با ایجاد هفت خانه عالم دیگر در مناطق حاشیه‌نشین، تعداد آنها به ۱۷ مورد رسیده و در این خانه‌ها نیز  روحانی مستقر است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف ساخت و گسترش خانه‌های عالم در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: هدف از ایجاد و ساخت خانه‌های عالم ترویج فعالیت‌های دینی و مذهبی بوده و در همه این خانه‌ها نیز یک  روحانی ساکن و مشغول فعالیت است.

حجت الاسلام خسروی در ادامه با اشاره به سیاستگذاری های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: بر اساس سیاست سازمانی باید در همه روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار روحانی مستقر حضور داشته باشد، ولی تحقق این امر منوط به تأمین اعتبار بوده و احداث خانه عالم و استقرار روحانی دو مقوله به هم‌پیوسته است که باید به ‌موازات هم پیش بروند.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم گسترش خانه عالم و پیاده سازی برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: خانه عالم ظرفیت مهمی در راستای توسعه و گسترش کمی و کیفی برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به  رابطه حضور روحانیت و کاهش ناهنجاری ها در روستاها، گفت: حضور جدی روحانیان مستقر در روستاها موجب می‌شود تا مردم آن مناطق کمتر دچار مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شوند؛ از این رو ایجاد خانه عالم و استقرار و حضور روحانی در روستاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مقام مسؤول در پایان تأکید کرد: توجه به احداث خانه‌های عالم، خود یک مؤلفه مهم در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی بوده و در راستای تحقق این امر مهم نیز سازمان تبلیغات اسلامی بسیار جدی است./949/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات