۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۲۸۶۷

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

راه اندازی کانون های هلال احمر در مدارس علمیه خراسان، آغاز ثبت نام متقاضیان تدریس تمام وقت شهرستان ها و شروع ثبت نام طرح بهاره و پیش ثبت نام طرح اوقات فراغت تابستانه مرکز آموزش مهارت های حوزه علمیه از اخبار مهم و کوتاه حوزه علمیه خراسان است
حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در هم اندیشی اعزام مبلغ به مناطق زلزله زده خراسان رضوی ضمن تاکید بر تشکیل هر چه سریعتر کانون های طلاب در حوزه علمیه و بهره مندی از آن در زمان بحران، گفت: باید تمهیداتی اندیشده شود که طلاب علوم دینی در همه مناطق حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در زمان بحران می توانند یکی از تاثیر گذارترین افراد در ایجاد آرامش و تلطیف فضا باشند، ادامه داد: ایجاد شبکه ارتباطی در مدارس حوزه علمیه و مشارکت در محتوا سازی به همراه اطلاع رسانی شفاف وایجاد آرامش معنوی می تواند در زمان بحران بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام فردوسی پور مشارکت در محتواسازی را امری دانست که می توان مسائل مورد نیاز را در قالب برشور، جزوه و سی دی با موضوع های تبلیغی تلفیق کرده و از طریق مبلغان به اطلاع مردم برسانند.

ایجاد شبکه توزیع محصولات با دغدغه های هلال احمر از طریق شبکه تبلیغ معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان از دیگر مواردی بود که در کنار برگزاری اردوهای مشترک فرهنگی و آموزشی برای طلاب با همکاری این معاونت از سوی حجت الاسلام فردوسی پور پیشنهاد شد.

آغاز ثبت نام متقاضیان تدریس تمام وقت شهرستان ها

حوزه علمیه خراسان به منظور تامین اساتید در مدارس علمیه استان های خراسان از میان روحانیان مستعد، مهذب و توانمند ثبت نام می کند.

بر اساس این گزارش، افرادی که متقاضی اعزام به شهرستان های خراسان می باشند می توانند تا 31 فروردین 96 با مراجعه به منوی ثبت نام ها در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com/DefaultWhite ثبت نام کنند.

همچنین، کسانی که متقاضی ثبت نام برای جذب اساتید حق التدریس هستند، می توانند از دهم تا 20 تیرماه 96 با مراجعه به منوی ثبت نام ها در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com/DefaultWhite ثبت نام نمایند.

متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره 32008119 با پیش شماره 051 تماس بگیرند.

آغاز ثبت نام طرح بهاره و پیش ثبت نام طرح اوقات فراغت تابستانه مرکز آموزش مهارتهای حوزه علمیه خراسان

حجت الاسلام پسندیده ، مسئول مركز آموزش هاي علمي مهارتي معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علميه خراسان با بيان اين مطلب گفت: مرکز آموزش مهارتهای حوزه ، با توجه به استقبال طلاب ، همسران و فرزندان روحانیون در کلاس های آموزشی مهارتی ، هنری و کاربردی تخصصی، جهت تکمیل دوره های مهارتی و فنی حرفه ای ، ثبت نام طرح بهاره را آغاز نموده است و در همین راستا  با توجه به محدود بودن ظرفیت های ثبت نام کلاس های تابستان  پیش ثبت نام طرح اوقات فراغت تابستانه را در دستور کار قرار داده است تا بر اساس اهداف و نیاز منطقه ای و جغرافیای طلاب و خانواده آنان در سطح شهر و شعب خود نسبت به برگزاری دوره های تخصصی و علمی مهارتی اقدام کند.

آشنایی با مرکز آموزش مهارتها

حجت الاسلام پسندیده در ابتدا با اشاره به اینکه مرکز آموزش مهارتها از سال 1390 ، تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور با مجوز رسمی تاسیس شده و اعتبار آن همسو با سایر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای کشور- در سطح برگزاری دوره ، استفاده از اساتید مجرب و مربی گری فنی و حرفه ای و اعطاء گواهی نامه- را دارا می باشد، گفت: این مرکز در طول سال نسبت به جذب دانش پژوه و مهارت جو و برگزاری دوره ها اقدام می کند و همه روزه از ساعت 8 تا 14 و 16 تا 19 پاسخگوی طلاب و خانواده های آنان می باشد.

امتیازات و تسهیلات مرکز آموزش مهارتهای حوزه

وی به امتیازات ده گانه مرکز آموزش مهارتها  نسبت به سایر آموزشگاه های فنی و حرفه ای  اشاره کرد و گفت: ثبت نام 40 تا 70 درصد تخفیف نسبت به شهریه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، شعب و پایگاه های منطقه ای در سطح شهر مشهد مقدس (به خصوص در مجتمع های پنج گانه مسکونی طلاب)، اعطا گواهینامه، اساتید متخصص و با سابقه و التزام بر آموزش علمی عملی فراتر از مصوب فنی و حرفه ای از جمله این امتیازات است.

رشته های آموزشی مهارتی مرکز آموزش مهارتها

مسئول مرکز آموزش مهارت های حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: از جمله دوره هایی که در مرکز آموزش های علمی مهارتی  برای برادران و خواهران  ثبت نام می شود می توان در قسمت برادران به کلاس کامپیوتر ICDL نقاشی و طراحی ، خوشنویسی (خط درشت و خط تحریری ) ، کلاس مکالمه عربی ، مکالمه انگلیسی، طراحی وب سایت ، کارگاه تایپ سریع ده انگشتی ، در دو مقطع سنی کودکان و بزرگسالان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در قسمت خواهران نیز از جمله دوره هایی که در حال حاضر برگزاری می باشد می توان به نازک دوزی، کامپیوتر مقدماتی و پیشرفته ، مکالمه عربی و انگلیسی،خوشنویسی ، طراحی و نقاشی در دو مقطع کودکان و بزرگسالان ،دوره آشپزی اشاره کرد.

حجت الاسلام پسندیده با بیان اینکه شروع دوره ها در طول سال منوط به تکمیل ظرفیت دوره می باشد و در طرح اوقات فراغت تابستانه از 8 تیرماه 1396 خواهد بود، ادامه داد: طلاب، روحانیون و خانواده آنان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست رشته های مهارتی، علمی و هنری و ثبت نام می توانند به قسمت مرکز آموزش مهارت ها در سمت چپ سایت حوزه علمیه خراسان به آدرس www.hozehkh.com مراجعه کنند.

گفتني است، آدرس جدید مركز آموزش هاي علمي مهارتي حوزه علميه خراسان به نشاني چهارراه راه اهن – جنب عبادی 55 می باشد که جهت کسب اطلاعات بیشتربرادران می توانند با شماره 32280552 - 32280591و خواهران نيز مي توانند با شماره 32280593- 32280551 تماس حاصل نمایند./859/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات