۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۸۶۲
حجت الاسلام عالي:

شبكه وكالت و مرجعيت از سوی ائمه اطهار تأسيس شد

حجت الاسلام عالي،با اشاره به اينكه اهل بيت(ع) از زمان خودشان مردم را به شبكه مرجعيت ارجاع مي دادند، گفت: شبكه وكالت و مرجعيت از سوی ائمه اطهار(ع) تأسيس شده است و يك چيز من درآوردي نيست.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مسعود عالي جمعه شب در مراسم سوگواري موسي بن جعفر(ع) هيأت حضرت ابوالفضل(ع) محله فخارخانه شهرستان آران و بيدگل، گفت: امروز روزي است كه گرد و غبار غفلت از در و ديوار در حال پمپاژ شدن است.

وي افزود: اگر امروز انسان با خوبان زمان خود نشست و برخواست نداشته باشد و خودش را گردگيري نكند در زير غبار گرد و غبارها مدفون مي شود و از بين خواهد رفت، بنابراين در چنين دوره اي بايد به سراغ انسانهاي زنده دل رفت و آنها پيدا كرد و با آنها نشست و برخواست كرد.

استاد حوزه علميه با تأكيد بر اينكه يكي از عوامل مهم عاقبت به خيري ارتباط با عالمان عامل به دين است، اظهار داشت: امروز، روزي است كه تنها يك نشست با اين خوبان زمانه، زندگي انسان را متغير و دگرون مي‌كند.

حجت الاسلام عالي يادآور شد: اميرمؤمنان(ع) برخي اوقات به ابوذر كه خاك پاي اميرمؤمنان(ع) هم نمي شود مي فرمايد، مرا موعظه كن و ابوذر مي گويد من چه موعظه اي كنم كه ديدن شما موعظه است و من چه بگويم كه شما آن را ندانيد، اما اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد، در شنيدن اثري است كه در دانستن نيست و برخي اوقات انسان مي داند اما بايد بشنود.

وي با اشاره به اينكه  امروز بايد از عالمان با تقواي دين يعني كساني كه دين شناس هستند و به دين عمل مي‌كنند موعظه بگيريم، گفت: عالم با تقواي دين كسي است كه سه ويژگي دارد، با ديدن او به ياد خدا افتاده و حرف زدن او علم انسان زياد ‌كند و اعمال او را كه مي بيند متوجه شود خيلي عقب افتاده است.

استاد حوزه علميه متذكر شد: در اين راه بايد مراقب شيادان و دكان داران بود، چرا كه خيلي افراد به نام عارف و سالك دكان باز كرده و ممكن است شعرهاي عرفاني هم بخوانند اما هيچي در آنها نيست، بنابر اين بايد به عالم دين شناس با تقواي عامل به دين مراجعه و از او استفاده و بهره ببريم.

وي افزود: در زمان غيبت ما را به  فقيه جامع الشرايطي كه مدير و مدبر و بصير يعني ولايت فقيهي كه او را همه مي شناسند ارجاع داده اند تا از او تبعيت داشته باشيم.  

وي يادآور شد: امروز در شبكه هاي ماهواره اي و سايتها و فضاي مجازي مراجع تقليد را به شدت بمباران مي‌كنند به ويژه در شبكه هاي وهابي محور شيعه، ولايت فقيه را به شدت بمباران مي‌كنند و خبرنامه هايي كه در اين رابطه منتشر مي شود انسان را متأثر مي كند.

حجت الاسلام عالي اظهار داشت: مرجعيت و روحانيت از زمان خود ائمه تشكيل شد و ائمه اطهار(ع) نيز مردم را به مرجعيت و روحانيت ارجاع مي‌دادند اما متأسفانه برخي از شيعيان حتي مرجع تقليد ندارد و بسياري از فرقه هاي شيعه كه ارتباطي با فقاهت و مرجعيت ندارند، از جمله صوفي ها و دراويش، خاكساريه، نعمت الهيه، علي اللهي ها، الحق و همچنين علويون در سوريه و تركيه با وجود اينكه شيعه بودند اما به دليل اينكه با فقاهت و مرجعيت و عالمان دين خود ارتباط نداشتند به انحراف كشيده شدند.

به گفته وي، علويون در سوريه و تركيه به ويژه در تركيه كه تعدادشان هم خيلي زياد است به دليل اينكه با مرجعيت و فقاهت در ارتباط نبودند امروز ديگر چيزي از دين برايشان باقي نمانده است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه، اهل بيت(ع) از زمان خودشان مردم را به شبكه مرجعيت ارجاع مي دادند، گفت: شبكه وكالت و مرجعيت توسط ائمه اطهار(ع) تأسيس شده است و يك چيز من درآوردي نيست كه برخي از شبكه هاي وهابي مدعي شوند روحانيت از زمان صفويه شروع شده و شيعه را بنام شيعه صفوي معرفي مي‌كنند./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات