۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۹۲۸۵۳
راوی دفاع مقدس مطرح کرد؛

ضرورت هدایت سیاسی مردم در برنامه های روایتگری

حجت الاسلام کربلایی زاده با اشاره به ضرورت هدایت سیاسی مردم در برنامه های روایتگری، گفت: راویان باید در موضوعاتی از جمله انتخابات و به صورت کلی حضور مردم و مسؤول بودن آنها ورود جدی تر داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالحسین کربلایی زاده راوی منطقه شلمچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور با عنوان «عبای خاکی» شامگاه جمعه از سوی ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین کربلایی زاده راوی منطقه شلمچه در این گردهمایی با بیان این که امروز مؤسسه روایت سیره شهدا اعتبار ویژه ای در مجموعه راهیان نور پیدا کرده است، اظهار داشت: به همین جهت برای استفاده بهتر از ظرفیت راهیان نور باید نهایت تلاش خودمان را داشته باشیم و نباید خدایی ناکرده در روایتگری مبتلی به روزمرگی شویم و یا گاهی راوی رزمنده از فعالیت خودش در جبهه تعریف کند.

وی تصریح کرد: جوان گرایی در عرصه مدیریت مؤسسه مثمر ثمر بوده و قابل مشاهده است و به لطف خدا این مؤسسه خدمات و ظرفیت مطلوبی برای حضور خانواده های روایان نیز در مناطق عملیاتی فراهم کرده و نتیجه این مدیریت خوب، نظم و انظبات بیشتر بوده است.

راوی دفاع مقدس با بیان این که به نظر می آید نکات ضعفی هم در کار مؤسسه وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی دیده می شود که برنامه های راویان در دقیقه نود تغییر پیدا می کند که این مسأله نباید تکرار شود، چراکه گاهی دوستان خودشان را برای برنامه ای آماده کردند و با تغییر ناگهانی غافلگیر شده و نمی توانند فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هدایت سیاسی جامعه از وظایف روحانیت است، خاطرنشان کرد: به عقیده من بهتر است مؤسسه سیره و راویان به این مقوله بیشتر بپردازند و در موضوعاتی از جمله انتخابات و به صورت کلی حضور مردم و مسؤول بودن آنها ورود جدی تر داشته باشند.

حجت الاسلام کربلایی زاده تأکید کرد: پیشنهاد بنده احیای نشست هفتگی لاله پژوهی است، چراکه این نشست زمینه ساز ارتباط پیوسته راویان با مجموعه بود و صفا و صمیمیت بیشتری دیده می شد و امروز اگر چه برنامه های ماهانه ای برگزار می شود ولی جایگزین آن برنامه نیست.

وی با بیان این که باید بازبینی مجدّد نسبت به راویان نور و برنامه های خودمان داشته باشیم، عنوان کرد: باید توجه ویژه ی به زائران شلمچه بشود بویژه اینکه بعد از 27 اسفندماه که معمولا گروه های دانشجویی و دانش آموزی تمام شده است، خانواده هایی صرفا برای گردشگری می آیند که این حضور آنها شاید اولین بار و آخرین بار باشد، بنابراین ما باید کاری کنیم که سفر آنها دستاورد خوبی داشته باشد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات