۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۸۴۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی دانشگاه جهاد و شهادت

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا دیانت، طهارت و لیاقت را سه شاخصه اصلی برای انتخاب رییس جمهور دانست و از مردم خواست به کسی رأی بدهند که در برابر دشمنان منفعل نباشد.
ماندگاری حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور با عنوان «عبای خاکی» شامگاه جمعه از سوی ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در این گردهمایی با بیان این که سفارش دین از وضعیت موجود راضی نبودن و ناامید نبودن برای رسیدن به وضعیت مطلوب است، ابراز داشت: این مسأله در گفتار و رفتار رهبر معظم انقلاب به روشنی دیده می شود؛ بله ما امروز از حوزه از دولت از اقتصاد و همچنین از وضعیت مجموعه خودمان راضی نیستیم ولی نا امید هم نیستیم.

وی با بیان این که مجموعه راهیان نور سه برکت اساسی دارد، اظهار داشت: توفیق نخست آن است که این مؤسسه با پنج یا شش نفر کار را آغاز کرد ولی امروز مرکز جهاد امام خامنه ای، مرکز فرهنگی مطاف عشق و گروه وارثون زیر نظر این مؤسسه فعالیت می کنند و معاونت اعزام، آموزش، پژوهش و پشتیبانی و غیرآن نیز در حال استقلال نسبی هستند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: بنا براین است که به نیروهای جوان اعتماد بیشتری شود و این یک برکت بزرگ برای سیره است و توسعه هایی که مجموعه پیدا کرده جای شکر دارد و به همین جهت برای رسیدن به وضعیت مطلوب ناامید نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: توفیق دیگر این است که سیره شهدا در بین تمامی نهادهای رسمی به عنوان برند شناخته می شود که این خود عنایت ویژه شهدا است و این مرکز تنها مجموعه مردمی است که در کنار نهادهای رسمی به او نامه دعوت فرستاده می شود؛ روزی آرزوی ما و حاج عبدالله ضابط این بود که در حوزه علمیه پایگاه ثابت داشته باشیم که راه افتاده است ولی ما می خواهیم روزی دانشگاه علمی کابردی فرهنگ جهاد و شهادت نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که توفیق سوم مؤسسه روایت سیره شهدا صادرات نیرو بوده است، اظهارداشت: بسیاری از دوستان ما از همین مؤسسه در مراکز علمی و فرهنگی و سیاسی مهم کشور مشغول به فعالیت شده اند و همچنین در بسیاری از شهرها ائمه جمعه می گویند به دلیل تلنگر شما ما در هر خطبه ای از شهدا می گوییم؛ کل آمار محصولات فرهنگی نزدیک به هشتاد مورد است که شامل کتاب، فلش کارت، سی دی و محصولات بازی برای کودکان بوده و غریب به چهار میلیون تیراژ داشته است.

وی با بیان این که در سال اول تأسیس، کل بودجه 200 یا 300 هزار تومان بود، ابراز داشت: ما امروز در سال بیش از یک میلیارد تومان هزینه داریم و جالب است بدانید یک ریال هم بودجه مصوب شده نداریم و به همین جهت یکی از مشکلات اصلی مؤسسه سیره بودجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) گفتم هرکس برای انتخاب های خود یک مشاور برمی گزیند و خداوند خودش مشاور است و برای انتخاب سه معیار داده است؛ نخست در هر انتخابی دیانت طرف مهم است تا ما را به دنیا نفروشد چراکه اگر دنیا گرا باشد همانند برخی می شود که امروز جمهوری اسلامی را به دنیا می فروشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان طهارت را شرط دوم برای انتخاب رییس جمهور دانست و تأکید کرد: رییس جمهور اگر پاک نباشد سراغ دین نمی رود و سوم باید به کسی رأی بدهیم که لیاقت داشته باشد تا در برابر دشمن منفعل نباشد و بتواند خواسته های مردم را جهت بدهد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات