۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۹۲۸۱۸
امام جمعه خوی:

مسؤولان از تشر ابر قدرت ها نترسند

حجت الاسلام شکوری با اشاره به فرمایشات ولی امر مسلمین در دیدار با فرماندهان و جمعی از یگان های نیروهای چهارگانه ارتش، گفت: مسؤولان در برابر دشمنان ایستادگی کنند و از تشر ابرقدرت ها نترسند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوا و تمسک به حدیثی از رسول خدا(ص) اظهار داشت: آن بزرگوار می فرماید: ایمان جز با محبت ما اهل بیت کامل نمی شود و خدای تبارک و تعالی با من عهد بسته اسـت کـه جز مؤمن پارسـا ما اهـل بیـت را دوسـت نمـی دارد و جـز منـافق شقی با ما دشمنی نمی ورزد.

وی دوری جستن از اختلاف با هم نوعان، پرهیز از تمسخر و استهزاء دیگران، اجتناب از تهمت و افتراء به هم نوعان، دوری جستن از نسبت القاب زشت به دیگران، پرهیز از تفاخر در معاشرت با مردم و دوری جستن از دشنام و فحش به دیگران را از آداب معاشرت از دیدگاه اسلام برشمرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، اظهار داشت: ضرورت ترجیح دادن مصالح نظام بر مصالح حزبی و جناحی، داشتن قصد خدمت نه قصد قدرت طلبی و جمع آوری ثروت، پرهیز از تخریب یکدیگر و اجتناب از ارائه آمارهای سست، دوری جستن از نادیده گرفتن ارزش های نظام اسلامی در تبلیغات، پرهیز از دادن وعده های دروغین و خدشه دار کردن وحدت ملی، بیان کردن واقعیات و دوری جستن از اسراف، اجتناب از سخنان و تبلیغات اختلاف برانگیز، خارج نشدن از جاده انصاف در رقابت ها، پرهیز از اثبات خود با نفی کردن دیگران، جلوگیری از ایجاد فضای کدورت، دشمنی و تشنج و پرهیز از تخریب کردن اذهان عمومی را دیدگاه رهبری در رابطه با انتخابات اعلام کرد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به فرمایشات ولی امر مسلمین در دیدار با فرماندهان و جمعی از یگان های نیروهای چهارگانه ارتش، بیان کرد: مسؤولان در برابر دشمنان ایستادگی کنند و از تشر ابرقدرت ها نترسند.

وی با تبریک 27 رجب روز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام، اظهار داشت: با توجه به اینکه مأموریت هدایت خلق و تهذیب نفوس و تعلیم و تربیت امت و اقامه عدل و برچیدن اختلافات و آزاد کردن انسانها از چنگال اسارت ها چنان سنگین است از این رو خداوند پیامبران را با ویژگی های خاص و آمادگی های ویژه ای از نظر جسمی، روحی، علمی و اخلاقی برای انجام این رسالت سنگین برگزیده است.

امام جمعه خوی داشتن صداقت در گفتار، پایبند بودن به وعده ها و پیمان ها، امانت داری و حفظ اسرار الهی، علاقه و دلسوزی فوق العاده، دارا بودن بر اخلاص کامل، عدم ترس از غیر خداوند، توکل مطلق بر خداوند احدیت و نرمش و حسن خلق و محبت را از ویژگی های پیامبران ذکر کرد./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات