۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۷۸۹
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

تصویب قانون جدید انتخابات تنها راه نجات لبنان است

یکی از روحانیان لبنان با اشاره به بحران های گسترده در این کشور، تصویب قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت را تنها راه نجات لبنان برشمرد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، نسبت به تهاجم فرهنگی علیه خانواده ها هشدار داد و گفت: جامعه ما در برابر تهدیدات اخلاقی و تربیتی فراوانی قرار دارد و وسائل ارتباط جمعی نیز به شدت در حال ترویج فساد هستند. این در حالی است که مردم با مشکل شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و اوضاع مطلوبی بر کشور حاکم نیست.

وی افزود: سیاستمداران همواره دست و صورت خود را در آب می شویند اما سال یکبار هم قلب خود را شستوشو نمی کنند. آنان همواره در حال مکر و نیرنگ بوده و در برابر مردم از وحدت و مشارکت و غیرت نسبت به وطن سخن می گویند و در خفا در راستای تفرقه و تحکیم اختلافات تلاش می کنند.

این روحانی لبنانی از سنگ اندازی در راه قانون جدید انتخابات به عنوان یکی از نمونه ها یاد کرد و اظهار داشت: به این کینه توزان می گوییم که از قدرت کنار روید تا لبنان از فساد و تنش و آشوبی که به وسیله شما به وجود آمده است، نجات یابد. اقدامات شما شرمسارانه است و تصویب قانون جدید انتخابات را به سخره گرفته اید.

حجت الاسلام قبلان با اشاره به پیش نویس تحریم های جدید آمریکا علیه لبنان تصریح کرد: تهدید و فشارهای بین المللی بر بحران های لبنان افزوده است و مسؤولان باید با تصویب قانون جدید انتخابات و تحقق خواسته های مردم به این بحران ها پایان دهند.

وی تصویب قانون جدید انتخابات را تنها راه نجات لبنان برشمرد و خاطرنشان ساخت: لبنان دیگر تحمل خلأ قانونی، پروژه های طایفه ای، تصفیه حساب های سیاسی و تکرار تجربه های شکست خورده را ندارد بلکه نیازمند قانون انتخاباتی ملی و به دور از طایفه گرایی است. قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت می تواند اراده ملی را به نمایش گذاشته و قدرت را در اختیار مردم قرار دهد./980/ب901/د

ارسال نظرات