۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۹۲۷۷۵
نماينده مردم بناب در مجلس:

انتخابات شوراها تجلي اراده مردم در مدیریت شهری است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: اراده مردم در مدیریت شهر و روستاها به واسطه انتخابات شوراها متجلي مي شود، چراكه مردم با حضور و انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراها مي توانند گام بلندي در توسعه همه جانبه شهر و روستاي خود بردارند.
ضياءالله اعزازي، نماينده مردم شهرستان بناب در مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، ضياءالله اعزازي، نماينده مردم شهرستان بناب در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم بايستي به افراد نخبه ،كارامد،با تجربه ،متعهد و دلسوز اعتماد كنند و بصورت منطقي و به دور از احساسات و حاشيه ها نسبت به انتخاب افراد كارآمد و باتجربه اقدام كنند تا برآيند كار توسعه و آباداني باشد.

اعزازي با بيان اينكه شوراهای اسلامی به واسطه جايگاهي كه در قانون پيش بيني شده است باعث تقویت گفتمان مشارکت‌پذیری  و مسئولیت‌پذیری در جامعه مي شوند ادامه داد: در واقع شوراها باعث تقویت مدیریت محلی شده و اگر به عنوان پارلمان محلی تقویت شوند، باعث می‌شوند که مردم خود را در همه اتفاقات شهری و روستایی سهیم بدانند وي با اشاره به حاشيه هاي  ايجاد شده در دوره اخير شوراهاي شهر گفت: اين اتفاقات باعث  کاهش اعتماد مردم نسبت به اين نهاد تصميم گيري شد.  

نماينده مردم شهرستان بناب در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه بررسي دقيق تعيين صلاحيت ها در هيات هاي نظارت مطالبه عمومي است تصريح كرد: بدون ترديد هيات هاي نظارت با دقت و جدیت و لحاظ کردن مر قانون و حق الناس  رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دادند.اعزازي از ابتکار عمل هيات عالي نظارت در مصاحبه با نمایندگان و انتقال تجربه آنها در فرآيند پارلمان هاي محلي قدرداني كرده و افزود: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلي رابط بین مردم ، دولت و مجلس هستند و نقش مهمی برای انتقال مشکلات متعدد مردم به مسئولان دارند. 

وي ادامه داد: در طول تاريخ  انقلاب اسلامي هرجا به مردم اعتماد كرديم و نقش داديم مردم صادقانه و قاطعانه در صحنه هاي مورد نظر موثر واقع شدند.اعزازي با بيان اينكه سپردن مسئوليت ها به مردم يكي از افتخارات نظام است تصريح كرد:شوراها يكي از صحنه هاي مهم براي نقش آفريني مردم در عرصه مديريت شهري وروستايي است. 

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت:در مورد ارزيابي عملكرد شوراها بايد در مرحله اول فرآيند اين چهار دوره را با آن چيزي كه در قانون پيش بيني شده مقايسه كنيم و ببينيم كه آيا مسير همان است كه قانونگذار مشخص كرده است يا نه؟

اعزازي افزود: در فرآيند زماني چهار دوره گذشته شوراها، هم تجربه هاي خوبي كسب شده و هم نقاط ضعف محدودي برای مردم و مسئولان نمایان شد كه حاكي از خلا نظارتي و قانوني بوده كه مجلس به دنبال رفع اين ايرادهاست.

نماينده مردم شهرستان بناب براي اصلاح قوانين شوراها و رساندن اين نهاد به جايگاه حقيقي ،نقش مردم و مجلس را مكمل هم دانست و تاكيد کرد: شوراها به عنوان پارلمان هاي محلي بهترين مشاور و بازوان فكري مجلس و نمايندگان هستند و نمايندگان نيز با ديد مشاوران  محلي به حمايت شوراها نيازمند هستند واين ارتباط دو سويه است.

وي با مثبت ارزيابي كردن افزايش كانديداهاي پنجمين دوره شوراهاي شهر و روستا در مقايسه با دوره هاي قبلي تاكيد كرد: اين امر ناشي از  شناخت مردم نسبت به جايگاه شوراها و احساس مسئوليت براي نقش آفريني شوراها در عرصه مديريتي است./۱۰۱/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات