۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۷۷۲
فضل الله:

هدف از جنگ علیه سوریه ضربه زدن به قدرت کشورهای عربی است

امام جمعه بیروت هدف از جنگ علیه سوریه را ضربه زدن به قدرت کشورهای عربی توصیف کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای تصویب قانون جدید انتخابات گفت: گرچه هر گروهی حق دارد از مصالح و دستاوردهای خود دفاع کند اما نباید مصالح وطن را فدای مصالح خود کنند. قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت یک قانون عادلانه به شمار می آید و مطمئنا به صلاح نسل کنونی و آینده است.

وی افزود: وطن به جانفشانی نیاز دارد و طبیعی است هر که حاضر باشد خون خود را تقدیم کند از مصالح خود در راستای مصالح وطن کوتاه می آید. به نظر می رسد فرصت یکماهه ای که رییس جمهور برای تصویب قانون جدید ارائه کرده است، کفایت می کند و لبنان به سوی سه چالش خطرناک تمدید فعالیت پارلمان کنونی، خلأ قانونی و برگزاری انتخابات با قانون فعلی نخواهد رفت.

این روحانی لبنانی نسبت به گسترش فتنه مذهبی و طایفه ای هشدار داد و تصریح کرد: افزایش درخواست برای تشکیل ائتلاف شیعی علیه مسیحیان یا ائتلاف اسلامی علیه مسیحیان به شدت خطرناک است و با توجه به خطری که بر همزیستی مسالمت آمیز دارد باید در برابر آن ایستاد چرا که چنین مسائلی سبب بازگشت جنگ های داخلی به لبنان می شود.

حجت الاسلام فضل الله از بازدید خبرنگاران از مرزهای جنوبی با رژیم اشغالگر استقبال کرد و اظهار داشت که این مساله سبب آگاهی مردم از اقدامات رژیم صهیونیستی برای آغاز حمله ای جدید به لبنان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به آخرین تحولات سوریه اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای بزرگ در حال ضربه زدن به سوریه جهت متلاشی کردن قدرت کشورهای عربی هستند و متاسفانه کسی نسبت به این مساله توجهی ندارد. این در حالی است که خونریزی در سوریه همچنان ادامه دارد که آخرین مورد آن نیز شهادت ده ها تن از زنان و کودکان و کهنسالان فوعه و کفریا بود.

امام جمعه بیروت همچنین با خرسندی از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی از این اعتصاب به شدت هراسان شده و بیم آن دارد که انتفاضه دیگری رخ دهد./980/ب901/د

 

ارسال نظرات