۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۹۲۷۶۱
اندیشمند شیعی مصر:

سفر حکیم به مصر فتنه جنگ شیعه و سنی را ناکام گذاشت

اندیشمند شیعی مصر با تبیین ابعاد سفر سید عمار حکیم به مصر خاطر نشان کرد که این سفر فتنه جنگ افروزی میان شیعیان و اهل سنت را با شکست مواجه ساخت.
راسم النفیس اندیشمند شیعی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در مقاله‌ای به سفر اخیر عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق به مصر و دیدار با شخصیت‌های سیاسی و دینی این کشور پرداخت.

راسم النفیس در این مقاله نوشت: از نکات قابل تامّل در میان سلسله دیدارها و نشست‌های عمار حکیم و مسؤولان مصر، مساله پاسخ سریع عراق به نیازمندی‌های مصر مانند مشتقّات نفتی و یا بسترسازی برای بازدید گردشگران عراقی از مناطق تاریخی مصر است.

وی با اشاره به دستاوردهای این سفر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر بررسی راهکار تقویت همکاری میان دو کشور و عملیاتی کردن پیشنهادات ارائه شده در این جلسات به دور از هرگونه تعارف‌های دیپلماتیک با تکیه بر نقاط مشترک دو کشور است.

النفیس ادامه داد: یکی از نقاط تشابه میان مصر و عراق، تهدید مشترکی است که هر دو کشور با آن رو به رو هستند. تروریسم وهابی با تمام توان و با حمایت رهبران وهابیت به دنبال تقسیم ارث تاریخی خود و بازگرداندن مصر و عراق به عصر بربریت بادیه نشین هستند.

اندیشمند شیعه مصر با بیان اینکه عراق بیش از دو قرن است که نسبت به هجمه‌ها وهابیت عله نجف و کربلا رنج می‌برد، اظهار داشت: اگر ارتش مصر در گذشته به رهبری محمد علی به مبارزه با اولین دولت وهابیّت نمی‌پرداخت اکنون عراق به مخروبه‌ای تبدیل می‌شد که امروز در موصل و تدمر شاهد آن هستیم.

راسم النفیس تاکید کرد: اینکه در برخی رسانه‌های صهیونیستی و وهابی بیان شده که عراق درگیر جنگ قومیتی است مطلقا کلام صحیحی نیست. صحیح آن است که گفته شود عراق هنوز در مسیر مبارزه با تروریسم وهابی است که به همّت جهاد ملت عراق نفس‌های آخرش را می‌کشد.

وی در پایان می‌نویسد: اهمیت سفر حکیم به مصر تنها به تحقق مصالح مشترک دو کشور ختم نمی‌شود بلکه این سفر به شکستن سدّی به نام جنگ شیعه و سنی ختم شده است که صهیونیست‌ها همواره درصدد فعال ساختن آن بودند تا آتش این جنگ تمام منطقه را فرا بگیرد./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات