۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۷۵۰
مفتی مصر مطرح کرد؛

رصد و پاسخگویی شبانه روزی ادعاهای افراطی‎گرایان از سوی دارالافتا

مفتی مصر با اشاره به نقش دارالافتا در مبارزه با افکار تروریستی خاطر نشان کرد که این نهاد در جلوگیری از انتشار افکار افراطی بسیار موفق بوده است.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با عبدالله شیخ سعید الکردی رییس اتحادیه علمای اسلامی کردستان و هیأت همراه وی به نقش و جایگاه مصر و تلاش موسسه‌های دینی در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: دیده‌بان دارالافتای مصر در عرصه مبارزه فکری با تروریسم و جلوگیری از گسترش افکار افرطی بسیار موفق بوده است.

وی افزود: مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظرات شاذّ وابسته به دارالافتا شبانه روز به رصد، تحلیل و ابطال تمامی ادعاهای باطلی که از سوی جمعیت‌های افراط‌گرا مطرح شده می‌پردازد.

مفتی مصر همچنین از آمادگی کامل دارالافتا و دیده‌بان فتواهای تکفیری در ارائه تمامی راهکارهای حمایتی چه در عرصه علمی و چه در عرصه شرعی به علما و شخصیت‌های دینی خبر داد.

در همین راستا شیخ الکردی با بیان آنکه اتحادیه علمای اسلامی کردستان از تجربه دارالافتا و دیده‌بان فتواهای تکفیری در عرصه مبارزه با فتواهای داعش کمال استفاده را برده خاطرنشان ساخت: ما همواره تمامی کتاب‌ها و اخباری را که دارالافتا منتشر می‌کند با جدیّت پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ترجمه تولیدات علمی دارالافتا به زبان کردی و انتشار آنها در میان مردم کردستان عراق سهم بسزایی را در روشنگری افکار عمومی و خصوصا جوانان و جلوگیری از پیوستن آنها به داعش از خود به جای گذاشته است.

رییس اتحادیه علمای اسلامی کردستان عراق با اشاره به تجربه دارالافتا در تمایز میان اندیشه افراطی و اندیشه‌های صحیح تصریح کرد: دارالافتای مصر از مراکزی است که بسیاری از نهادهای دینی در سراسر جهان به فتواهای آن اعتماد کامل داشته و همواره به دلیل داشتن رویکرد اعتدالی و میانه‌رو در میان مردم مقبولیت بالایی را از خود به یادگار گذاشته است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات