۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۲۷۴۵
نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضور مردم در انتخابات مایه افزایش قدرت نظام است

آیت الله مقتدایی حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم برای اینکه به دشمنان اراده و آزادی خود را نشان دهند باید به صحنه آمده و حماسه ای ماندنی را رقم زنند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ و روخوانی قرآن کریم امری مطلوب و لازم است، گفت: حفظ و تجوید مقدمه ای برای فهم و درک معارف قرآن کریم است؛ فهم قرآن کریم نیز برای این است که معارف نورانی آن را در زندگی روزمره خود پیاده کنیم.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان حدیث نبوی(ص) «کسی که معارف قرآن را فراگیرد و خداوند به او همه دنیا را عطا کند، اگر بپندارد ثروت ارزشمند تر است، بزرگی را کوچک و کوچکی را بزرگ انگاشته است» اظهار داشت: از نعمت بهره مندی از معارف قرآن کریم، نعمتی بالاتر وجود ندارد.

وی شرکت در مسابقات قرآنی و علاوه بر آن ممتاز شدن در آنها را افتخار بزرگی دانست و با خطاب به برگزیدگان این مسابقه عنوان کرد: اکنون که ممتاز شده اید وظیفه سنگین تری بر دوش شما است چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «سزاوارترین مردم برای ترس از خدا، نماز و روزه در پیدا و پنهان، حامل قرآن است»؛ بنابراین کسی که حامل و حافظ قرآن کریم شده است باید همواره خداوند را شاهد اعمال خود دانسته، تقوای الهی پیشه کند و در نماز به عنوان بهترین وسیله ارتباط با خدای متعال مراقبت کند.

آیت الله مقتدایی هدف از حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم را عمل به آن دانست و بیان کرد: صرف دانستن آیات کافی نیست بلکه مهم آن است که انسان پس از درک معارف نورانی قرآن، آنها را در زندگانی خود به کار گیرد و طبق آن عمل کند.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خانواده های روحانی باید برای جامعه الگو باشند؛ طلاب علوم دینی همواره تلاش کنند تا مفاهیم قرآنی را در زندگی خود پیاده سازی کرده تا همسر و فرزندشان در حجاب، رفتار، گفتار و غیره سرآمد باشند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی خطر عظیمی برای کشور است، ابراز داشت: با توجه به در دسترس بودن فضای مجازی برای همگان، ترتیب اثر داده نشدن به منویات رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان و علما در این زمینه، فراگیری فساد در سطح جامعه و همچنین شبهاتی که از سوی این فضا برای مردم ایجاد می شود باید گفت بهترین راه برای مقابله با این پدیده خطرناک این است که خانواده های روحانی در جهت رد شبهات ارائه شده به مطالعه بپردازند و خانه های خود را مرکزی برای تبلیغ معارف دینی قرار دهند.

آیت الله مقتدایی یکی از وظایف مهم روحانیت را حفظ نظام اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همانند خورشیدی در سطح جهان می درخشد چرا که منشأ بیداری اسلامی در دنیا است؛ روحانیت باید مردم جامعه را برای حفظ ارزش های نظام تشویق کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: انتخابات یکی از ارزش های نظام جمهوری اسلامی است؛ بنابراین مردم برای اینکه به دشمنان اراده و آزادی خود را نشان دهند باید به صحنه آمده و حماسه ای ماندنی را رقم زنند./841/ 202/ص

ارسال نظرات