۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۲۷۳۴
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

بدهی 50 میلیارد تومانی صندوق هنرمندان

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بدهي ۵۰ ميليارد تومانی صندوق هنرمندان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنيم که با فروش اوراق در بورس بخشی از اين مشکلات کاسته شود.
مرادخانی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در ديدار با روسای انجمن های هنری و هنرمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال های اخير رشد چشمگيری در فضای کاری خراسان جنوبی (حوزه فرهنگ و هنر) شاهد هستيم.

وی با تاکيد بر اينکه بايد چند واقعه ملی در خراسان جنوبی رقم بخورد، اظهار اميدواری کرد: سفر وی به خراسان جنوبیی موجب انعقاد تفاهم نامه های خوبی برای اجرای برنامه هايی در تراز ملی باشد.

معاون هنری وزير فرهنگ و  ارشاد اسلامی با اشاره به اينکه در ابتدای هر سال تفاهم نامه هايی با استان ها منعقد می شود، گفت: تلاش می کنيم که در اين تفاهم نامه يک يا دو واقعه ملی نيز تعريف شود تا با اجرای مستمر، به يک جريان تبديل شود.

وی با تاکيد بر اجرای برنامه ششم توسعه در حوزه فرهنگ و هنر تصريح کرد: تلاش دولت در واگذاری امور به صنوف و کاهش تصدی گری است.

رنج موسیقی از حاشیه ها

مرادخانی به موضوع ماليات به عنوان يکی از معضلات اساسی حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: رايزنی هايی با وزير اقتصاد انجام شده است که به زودی اين نتايج به استان ها ابلاغ می شود.

معاون هنری وزير فرهنگ و  ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اينکه موسيقی در کشور از حاشيه ها رنج می برد و همين حاشيه ها برای مديريت ايجاد زحمت کرده است، افزود: بايد حواشی موسيقی کنترل شود.

وی با بيان اينکه اعتبارات حوزه فرهنگ به فصل ۵ اختصاص می يابد و از محل اعتبارات اين فصل هم نمی توان کار عمرانی کرد،‌ اظهار داشت: اما درخواست های عمرانی استان خراسان جنوبی از طريق معاونت توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد پيگيری می شود.

بدهی 50 میلیارد تومانی صندوق هنرمندان

معاون هنری وزير فرهنگ و  ارشاد اسلامی تصريح کرد: تلاش می کنيم که اعتبارات از مرکز به سوی استان ها روانه شود تا شاهد شکوفايی فرهنگ و هنر استان ها باشيم.

وی به بدهي ۵۰ ميليارد تومانی صندوق هنرمندان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنيم که با فروش اوراق در بورس بخشی از اين مشکلات کاسته شود.

مرادخانی بر سرکشی از خانواده هنرمندان، برگزاری جشنواره های ملی، انجام کارهای پژوهشی، ايجاد مکتب خانه های هنرمندان و توجه به نيازهای بومی استان تاکيد کرد و با راه اندازی جشنواره تئاتر عروسکی شرق کشور به ميزبانی خراسان جنوبی موافقت کرد./۱۰۱/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات