۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۹۲۷۳۲
در آستانه سالروز شهادت؛

پرچم سیاه بر فراز بارگاه امام کاظم به اهتزاز درآمد

مراسم تعویض پرچم بارگاه امامین کاظمین (ع) به مناسبت شهادت این امام برگزار شد.
آستان مقدس کاظمین

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس کاظمین به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام کاظم (ع) پرچم بارگاه این امام را  با حضور نمایندگان مراجع تقلید، علما و قشرهای مختلف مردم تعویض کرد.

جمعی از روحانیان دفتر حضرت آیت الله سیستانی نیز با هدف تبلیغ در ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) به شهر مقدس کاظمین اعزام شدند.

جمال عبدالرسول الدباغ تولیت آستان مقدس کاظمین با اشاره به تعویض پرچم جهت نشان دادن آغاز ایام حزن و اندوه گفت: چنین روزهای دارای اثر بسیاری در قلب‎های انسان‎های مومن است به طوری که انسان‎ها را به سمت حق و حقیقت دعوت و از باطل به شدت دور می‎کند.

تولیت آستان مقدس کاظمین تصریح کرد: پرچم سیاه حرم امامین کاظمین (ع) نشان از اعتراض نسبت به ظلم و ستم و حمایت از مظلومان جهان است.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با تسمک به آموزه های امام کاظم (ع) درس مبارزه با ظلم و ستم را فرا گرفتند و با همه قوا و قدرت در برابر دشمنان ایستادند.

جمال عبدالرسول الدباغ مبارزه با دشمنان را وظیفه همگانی توصیف کرد و اظهار داشت: امام کاظم (ع) باوجود آنکه در زندان بودند ولی از توجه به وظایف و مسؤولیت‎های خود نسبت به امت اسلامی غافل نشدند.

وی در پایان خواستار تمسک امت اسلامی به دین مبین اسلام، مراجع تقلید و اخلاق اسلامی شد.

مراجع و حوزه‎های علمیه به رشادت مجاهدان افتخار می‎کنند

حجت الاسلام شیخ حسین الیاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کاظمین نیز در این مراسم گفت: امام موسی کاظم (ع) در عقل، حکمت، علم، فهم، برهان و اخلاق در بالاترین حد قرار داشت و مدرسه قرآن، انجیل، تورات و زبور، نماینده و فرستاده خداوند متعال بود.

وی با اشاره به افتخار مراجع تقلید و حوزه های علمیه از رشادت های مجاهدان افزود: مجاهدان عراقی با پیروی از دستورات و مبانی اسلامی، رهنمودهای حضرت آیت الله سیستانی، قوانین داخلی و بین المللی به محافظت از مقدسات و مردم این کشور می‎پردازند.

استان دیالی و بغداد در روز یکشنبه تعطیل است

مثنی التمیمی استاندار دیالی امروز طی پیامی از تعطیلی یکشنبه به مناسبت شهادت امام کاظم (ع) خبر داد.

دفتر نخست وزیر عراق نیز استان بغداد را در این روز تعطیل رسمی اعلام کرد.برخی دیگر از استان‎های عراق به همین مناسبت تعطیل هستند.

گفتنی است که واپسین روزهای عمر امام کاظم(ع) در زندان سندی بن شاهک سپری شد. شیخ مفید گفته است سندی، به دستور هارون الرشید امام را مسموم کرد و امام سه روز پس از آن به شهادت رسید. شهادت وی ۲۵ رجب سال ۱۸۳ق در بغداد رخ داده است./۹۹۴/ب۹۰۱/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات