۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۲۶۹۰
معاون برنامه‌ریزی و بودجه کشور:

اقتصاد کشور باید روی درآمدهای مالیاتی حساب باز کند

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه تجربه‌ها نشان داده است درآمد نفت قابل افزایش نیست، گفت: کشور ما باید بر روی درآمد تولید و مالیات حساب باز کند، اقتصاد ما چاره‌ای ندارد جز اینکه روی درآمدهای مالیاتی حساب باز کند.
محمدرضا واعظ مهدوی، معاون امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور

 به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدرضا واعظ مهدوی، معاون برنامه ریزی و بودجه کشور عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین کنفرانس ملی فرصت‌ها و محدودیت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای رسیدن به تولید و اشتغال بسیج کنند.

وی با بیان اینکه در سال 92 که آغاز کار دولت یازدهم بود 210 هزار میلیارد تومان بودجه کشور بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم با افزایش 52 درصدی نسبت به سال 92 در سال جاری به 320 هزار میلیارد تومان برسد.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کشور افزود: به مجموعه‌های رفاه اجتماعی، آموزش و تحقیقات، دفاع و نظامی و سلامت در بودجه سال جاری توجه ویژه‌ای شده است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه درآمدها در بودجه سال جاری 159 هزار میلیارد تومان بوده اما این در حالی است که هزینه‌ها 236 هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد:‌ درآمدها  باید معادل هزینه‌ها باشد، یا باید هزینه‌ها کاهش داد و یا درآمدها را افزایش داد تا تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تجربه‌ها نشان داده است درآمد نفت قابل افزایش نیست، ادامه داد: کشور ما باید بر روی درآمد تولید و مالیات حساب باز کند، اقتصاد ما چاره‌ای ندارد جز اینکه روی درآمدهای مالیاتی حساب باز کند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کشور با اشاره به اینکه حدود 40 درصد اقتصاد کشور از معافیت مالیات برخوردار هستند، خاطرنشان کرد:‌ از 60 درصد باقیمانده 25 درصد فرار مالیاتی هستند و تنها 35 درصد مالیات واقعی می‌پردازند.

واعظ مهدوی اظهار کرد: باید فرصت‌ها و محدودیت‌های خراسان جنوبی شناسایی شود و عرصه کار، کارآفرینی و تولید باید گسترش پیدا کند.

وی افزود: اشتغال محور اصلی نیازهای کشور را شکل می‌دهد و باید موانع پیش روی صنایع برطرف و شناسایی شود و تولید و اشتغال ایجاد کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت:‌ متاسفانه فضای اجتماعی تولید و سرمایه‌گذاری در کشور مناسب نیست، چرا باید فضای کشور طوری باشد که فرد مولد احساس پشیمانی کند./202/880/ب1

ارسال نظرات