۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۹۲۶۸۰
امروز صورت گرفت؛

دیدار آیت الله نظری با حضرت آیت الله سیستانی در نجف

آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در نجف با حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار آیت الله نظری و آیت الله سیستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در نجف با حضرت آیت الله العظمی سیستانی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: ساعت 11 امروز به وقت عراق آیت الله نظری خادم الشریعه با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به صورت خصوصی دیدار و گفت و گو کردند.

وی با بیان این که در این دیدار خصوصی که قریب به یکساعت به طول انجامید آیت الله نظری خادم الشریعه خطاب به حضرت آیت الله سیستانی گفت: اشتیاق دیدارتان را داشتم که الحمدالله در جوار و پس از زیارت امیرالمؤمنین(ع) حاصل شد.

حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود افزود: آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه این دیدار گفت: وجود با برکت شما کماً و کیفاً در کمال زهد و تقوا با تحمل مشقات در زمان غیبت رکنیت در مرجعیت است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار خطاب به حضرت آیت الله سیستانی گفت: جنابعالی علماً و عملاً سند اقتدار در جوامع اسلامی هستید و اوامر مرجوعه تان لازم الاجرا برای افواه عام و خاص است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت: حضرت آیت الله سیستانی نیز در این دیدار با بیان این که من بیش از 67 سال است که خدمت جنابعالی ارادت دارم، گفت: زندگی حضرتعالی سیره زندگی شیخ انصاری در زهد و تقوا است و این روش در تدین مردم و ترویج اسلام بسیار تأثیر دارد و خداوند وجودتان را از جمیع بلیات محفوظ بدارد و شما را برای عزت و عظمت شیعه و حوزه های علمیه حفظ فرماید.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه افزود: حضرت آیت الله سیستانی در ادامه فرمودند: مازندران از همان ابتدا پیرو اهل بیت(ع) بودند و الآن هم با وجود عالمانی همچون حضرتعالی معتقد هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سیستانی فرمودند: من در ایران از زمان درس آیات عظام محمد تقی خوانساری، حجت، بروجردی و دیگر مشاهیر که تلمذ می کردم حدود 67 سال بیش به حضرتعالی علماً و عملاً اعتقاد داشته و دارم و مطلع هستم بیت شما ملجأ و حضرتعالی در این عصر پناهگاه روحانیت و مردم هستید.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه گفت: آیت الله نظری خادم الشریعه در پایان این دیدار نیز از خدمات و اقدامات کریمانه حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده تام الأختیار حضرت آیت الله سیستانی در جهان به ویژه حضور در مازندران و ساری تشکر کردند.

گفتنی است؛ در این دیدار که جمعی از علما و روحانیان نیز حضور داشتند مطالب مهمی برای تقویت روابط میان دو کشور ایران و عراق مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه با هدف تشرف به عتبات و عالیات در سفر به کشور عراق با جمعی از مراجع عظام تقلید و علمای نجف و کربلا دیدار و گفت و گو کرد./202/950/ب1

ارسال نظرات