۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۹۲۶۶۴
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

سلایق شخصی را با دین گره نزنیم

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: دشمن می خواهد با مارک تقلبی اسلام، مسائل ضد دین و ضد اسلام را از راه نفوذ وارد اسلام کند و ما باید مراقب این موضوع باشیم.
اختتامیه اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به سخن رهبر انقلاب پیرامون حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، پدیده خواهران طلبه پدیده عظیم و مبارکی است، اینکه هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه خواهران تربیت شوند چه حرکت عظیمی خواهد بود و حضور دانشمندان زن مسلمان با رعایت همه جوانب اسلامی در عرصه های مختلف، هم دنیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد و هم مایه آبرو و عزت برتی انقلاب خواهد بود.

وی افزود: بعد از دوره رنسانس و اعلام مرگ دین و معنویت، جهان با گذشت 200 سال دوباره به سمت خدا و معنویت بازگشت و این از عظمت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود که باعث شد تا دین دوباره به عرصه جامعه برگردد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این موضوع تا آنجا پیش رفت که جورج بوش رییس جمهور آمریکا برای حمله به دو کشور اسلامی عراق و افغانستان، از رسالت آسمانی خود سخن می گوید و از دین مایه می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: نهضت فکری که انقلاب اسلامی به وجود آورد باعث شد تا نگاه به دین و معنویت در جهان عوض شود و این نظام که ادامه و استمرار حرکت انبیاء و پیامبر اسلام(ص) بود، یک نهضت عمیق فکری بود.

وی شناخت آفت های انقلاب را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این نهضت فکری مانند هر پدیده دیگری دچار آفت می شود و ما در صورتی می توانیم مبلغ دین و شریعت باشیم که این آفت ها که توسط دشمنان و یا نا آگاهان وارد می شود را بشناسیم و با آنها مقابله کنیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه ابراز کرد: دین اسلام از نیمه دوم قرن اول دچار آفت شد اما در زمان اهل بیت (ع) به برکت وجود این امامان و در زمان غیبت نیز به دلیل وجود علمای ربانی و عالم به زمان، بسیاری از آفت ها از دایره دین خارج و دامن نورانی دین از آن زدوده شد.

وی تأکید کرد: زمانی که یک نهضت دینی، فکری و انقلابی اوج گرفته و افکار و ذهن ها را متوجه خود می کند، دیگر مکتب ها را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد و همین جاذبه ها باعث می شود تا دشمن در صدد ضربه زدن به آن برآید و با مارک تقلبی اسلام، مسائل ضد دین و ضد اسلام را از راه نفوذ وارد اسلام کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی نگاه به دین، معنویت و خدا در جهان تغییر یافته است و اسلام شیعی که تا قبل از آن شناخته شده نبود، توجه به آن در قله افکار قرار گرفت به طوری که در اسرائیل و دیگر کشورها صدها کرسی شیعه شناسی برای بررسی اندیشه شیعه و نقاط قوت آن در دانشگاه های مختلف راه اندازی شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با مهم برشمردن مخاطب سنجی در تبلیغ دینی اظهار کرد: در تبلیغ باید به نکات فراوانی توجه کرد که یکی از مهم ترین آنها مخاطب سنجی و بیان مطالب و معارف متناسب با درک و فهم مخاطب است.

وی افزود: نباید سلایق شخصی به دین چسبانده شود و چیزی از خود به دین پیوند بزنیم و همچنین باید ذائقه مردم را در دست بگیریم و اجازه ندهیم ذائقه ما در بیان مسائل دینی در دست مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان خاطرنشان کرد: نقش روحانیان، هدایت گری و رهبری جامعه است و باید از این جایگاه به درستی برای هدایت معرفتی و معنوی مردم استفاده شود و مسائل مطرح شده در حد درک و سطح معلومات مردم باشد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات