۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۹۲۶۵۴
آیت الله قرهی:

هدف شوراهای اسلامی وحدت و خدمت به امت اسلامی باشد

آیت الله قرهی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا برخاسته از مردم است که باید تحت امر ولی فقیه برای وحدت و خدمت به امت اسلامی تلاش کند.
قرهی

آیت‌الله روح‌الله قرهی، تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام اسلامی، گفت: جامعه و نظام اسلامی از دو رکن امام و امت تشکیل شده است که شوراهای شهر و روستا مصداق مبانی امت است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی جایگاه شوراهای شهر و روستا بر مبنای خدمت به امت اسلام است، عنوان کرد: بر همین اساس شوراهای شهر و روستا باید بر امت واحده تأکید داشته و برای آن تلاش کنند.

آیت‌الله قرهی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا افزون بر اینکه خود باید عامل وحدت بخش و خدمت به مردم باشند باید مردم را هم برای خدمت به نظام اسلامی بسیج کنند که بتوانند همگی تحت فرامین مجتهد جامع‌الشرایط یعنی ولی فقیه نائب امام زمان(عج) کشور را به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در تراز اسلامی پیشرفت و رشد دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با انتقاد از تفکرات برخی درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: برخی تصور می‌کنند که جایگاه شوراهای شهر و روستا مقابل هم قرار دادن احزاب یا گروه‌های سیاسی است، که با این کار خود سبب می‌شوند نظام زیر سوال برود.

وی افزود: چنین اشخاصی به جای اینکه مردم را با وحدت و انسجام برای خدمت به کشور دعوت کنند سبب تفرقه و اردوکشی در شوراها می‌شوند و این همان آب در آسیاب دشمن ریختن است که خواستار تفرقه مسلمانان و به ویژه شیعیان هستند که آنها را اینگونه ضعیف کرده و در بند خود بکشند.

آیت‌الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن همواره دنبال تفرقه بین مسلمانان است در حالی که شوراهای اسلامی شهر و روستا تحت نظر ولی فقیه با ایجاد وحدت و انسجام برای خدمت رسانی به امت اسلامی است./807/302/ب2

ارسال نظرات