۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۶۵۲
فرهنگ و دولت آینده(۴)

نگاه فرهنگی رییس جمهور جدید «تعالی بخش» باشد

حجت‌لاسلام جوشقانیان گفت: اگر شخص در جایگاه ریاست جمهوری، فرهنگ را با نگاه متعالی دنبال نکند، جامعه از پایبست ویران می‌شود.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس جمهور را بر اساس قانون اساسی دومین شخصیت کشوری در جمهوری اسلامی دانست و گفت:  ریاست جمهوری به لحاظ اینکه سکان داری مباحث اجرایی را بر عهده دارد و همه ارکان اصلی فضای نظام در اجرا یعنی وزارت خانه‌ها و وزرائی که انتخاب می شوند از سوی اوست جایگاه بسیار حساسی دارد.

کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی شخصیتی که در تراز نظام و در جایگاه تعاملات با کشورهای دیگر قرار می‌گیرد، رییس جمهور است.

ضرورت دقت به نگاه فرهنگب رهبر انقلاب

وی افزود: اگر شخص در جایگاه ریاست جمهوری، فرهنگ را با نگاه متعالی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده‌اند، دنبال نکند، جامعه از پایبست ویران می‌شود و متأسفانه سرچشمه‌های آلودگی از آنجا سرازیر شده و این مسأله در عرصه رشد فرهنگی جامعه به شدت اثرگذار است.

دولتمردان باید الگوی رفتاری مردم جامعه باشند

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به روایت «الناس علی دین ملوکهم» اظهار داشت: رفتار دولتمردان باید به گونه‌ای باشد که برای افراد جامعه نوعی الگو به حساب آید؛ مهم‌ترین ویژگی یک رییس جمهور این است که دغدغه مهم و اصلی او حفظ عظمت نظام و ارزش‌های آن باشد؛ ضروری است شخصی که در مقام ریاست جمهوری قرار می‌گیرد به طور کامل مطیع امر ولایت بوده و پیوسته به دنبال عملی کردن راهکارها و رهنمودهای ایشان در همه عرصه ها باشد.

حل معضل بیکاری؛ توقع جوانان از رییس جمهور

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به مشکلات اجتماعی موجود در سطح جامعه عنوان کرد: با رصد کردن مسائل اجتماعی درمی‌یابیم که مهم ترین موضوع برای جوانان بحث «اشتغال» است؛ امروزه بسیاری از جوانان جامعه با معضل «بیکاری و عدم اشتغال» رو به رو هستند؛ بنابراین رییس جمهور باید کسی باشد که این خلأ که امروزه دامنگیر بسیاری از افراد جامعه شده را مورد بررسی قرار دهد و برای ایجاد اشتغال برای جوانان و مردان جامعه دغدغه داشته باشد.

وی ادامه داد: در عرصه «تولید ملی» که اخیراً مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، می‌توان گفت کار چشمگیری صورت نگرفته است و هر آنچه ارائه شده است کار روتین دولت‌ها بوده است؛ بنابراین دولت اسلامی باید این مسأله را سرلوحه کار خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید اعتقاد به اقتصاد مقاومتی داشته باشد و برای تحقق آن بسیار تلاش کند تا در اقتصاد به مرز خودکفایی برسیم و  دیگر دشمنان گمان نبرند که از این طریق می‌توانند به کشور ضربه ای وارد سازند./841/ت302/س

ارسال نظرات