۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۹۲۶۲۷
رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه:

ماهیت بانک ها در جامعه ربوی است

رییس مرکز راهبری اقتصادمقاومتی حوزه های علمیه گفت: ماهیت بانک ها در جامعه ربوی است و این بانک ها نمی توانند اسلامی باشند، در جهت اقتصاد مقاومتی شبکه گردش پولی مستقل از بانک های موجود ایجاد شود.
بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمدعلی یوسفی، رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی الزامات و راهکارهای آن در خراسان جنوبی، اظهار داشت: سرمایه سالاری اقتصادی، دولت سالاری نظام سوسیالیستی و مردم سالاری اقتصادی سه جریان اقتصادی در جهان است.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری حدود 300 سال بر دنیا تسلط دارد و با توجه به این نظام فقر هر روز افزایش پیدا می کند، گفت: اسلام دو جریان نخست اقتصادی موجود را قبول ندارد.

رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه مردم سالاری بر مبنای توحید امکان پذیر است، افزود: افزایش ثروت ملی می تواند پایه مهم اقتصاد اسلامی باشد و باید در راستای آن یک کشور اسلامی دارای ثروت باشد و بتواند با این ثروت و قدرت اقتصادی اهداف خود را پیش ببرد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه باید ثروت و رفع محرومیت در درون جامعه اسلامی به صورت عادلانه تقسیم شود، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی بسیاری در جامعه وجود دارد و باید به این مشکلات توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید پیامی برای تمام انسان ها داشته باشد، امروز مرزهای اقتصادی کشور در معرض خطرات و جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارند.

رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ما قبل از هر گونه تجاوز دشمنان به مرزهای اقتصادی تجربه دفع دشمن در مرزهای خود را داشته ایم و دفاع مقدس باید الگوی خود قرار دهیم و تمهیدات آن زمان را در مرزهای اقتصادی خود پیاده کنیم.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه باید الگوهای مردم سالاری اقتصادی بر اساس مبانی، معارف و فقه اسلامی در جهت اقتصاد مقاومتی بومی سازی شود، اظهار کرد: همچنین باید مزیت های اقتصادی و انسانی در هر استان شناسایی شود.

وی افزود: ماهیت بانک ها در جامعه ربوی است و این بانک ها نمی تواند اسلامی باشند، در جهت اقتصاد مقاومتی شبکه گردش پولی مستقل از بانک های موجود ایجاد شود./880/202/ب2

ارسال نظرات